رونمایی بی‌‌‌سروصدای اینتل از تراشه ۱۸ هسته‌ای

بصیر،بنابر آنچه در وب‌‌سایت Cpu World منتشر شده Xeon E7 از ۱۸ هسته مجهز به تکنولوژی هایپر تریدینگ، تا ۴۵ مگابایت حافظه کش، دو کنترلر حافظه دو کاناله DDR3/DDR4 سازگار با حافظه بافر SMB با توانایی پشتیبانی تا ۱۵۳۶ گیگابایت حافظه به‌ازای هر پردازنده، ۳۲ خط PCI Express، سه لینک ارتباطی ۹.۶GT/s QPI به‌منظور ارتباط با دیگر پردازنده‌ها و توان طراحی گرمایی ۱۷۵ وات بهره می‌برد. Xeon E7-8895 v3 در فرکانس پایه ۲.۶ گیگاهرتز کار می‌کند و قابلیت رسیدن به فرکانس بیشینه توربو ۳.۵۰ گیگاهرتز را نیز داراست. این مقادیر برای E7-8890 v3، ۲.۵ گیگاهرتز و ۳.۳ گیگاهرتز است.

به‌نظر می‌رسد این پردازنده به‌منظور فراهم کردن امکان تغییر تعداد هسته و فرکانس کاری در هر زمان خاص طراحی شده است و بدین منظور هیچ نیازی به تغییر در مولفه‌های فیزیکی یا نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم نخواهد بود. در حقیقت در حال حاضر تنها اوراکل به‌دلیل بهره‌مندی از این قابلیت، این توانایی را در اختیار دارد.

از طرف دیگر این تعداد هسته به‌ندرت مورد نیاز است اما برخی برنامه‌ها به پردازش با استفاده از تعداد هسته پایین‌تر و البته سرعت بالاتر پردازنده متکی هستند و برخی به چندین هسته برای عملکرد بهینه نیازمندند./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا