بصیر گزارش می‌دهد؛

غفلت مسئولان و تداوم هتک‌حرمت به مردم فریدونکنار

بصیر، در حالیکه شاهد برگزاری جلساتی با عنوان « نشست ساماندهی طرح‌های دریا» در فریدونکنار هستیم همچنان بی‌حرمتی‌ها به مردم مومن و روزه‌دار فریدونکنار در سواحل این شهرستان ادامه داد.

با وجود آنکه بارها مسئولان از نظارت بر سواحل دریای مازندران در فریدونکنار خبر داده بودند و بر این امر تاکید می‌کردند به نظر می‌رسد این موضوع نیز همانند سایر موارد دیگر شعاری بوده و هیچ نظارتی درکار نیست.

شنای مختلط، روزه‌خواری علنی، کشف حجاب و بدحجابی از سوی بانوان و برخی مردان تنها بخشی از این هنجارشکنی‌هایی است که در سواحل فریدونکنار از سوی برخی از مردم در پی نظارت بسیار ضعیف مسئولان صورت می‌پذیرد.

به گزارش بصیر، از سوی برخی از مسئولان این شهرستان که تا ساعت اداری خود را فریدونکناری می‌دانند و پس از آن با حضور در شهرهای خود وظایف‌شان در فریدونکنار را به فراموشی می‌سپرند، هیچگونه نظارتی صورت نمی‌گیرد و این مردم هستند که در غفلت مسئولان با احیای امر به معروف و نهی از منکر دست به اقدامی انقلابی می‌زنند اما با توجه به نداشتن اهرم فشار راه به جایی نمی‌برند.

این در حالی است که همواره مسئولان از رونق صنعت توریسم در فریدونکنار نام می‌برند و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آن را حضور گردشگر برای مدت بیشتری در این شهرستان می‌دانند، توجه به این نکته ضروری است که به هر قیمتی نباید برای رسیدن به این هدف ارزش‌های اسلامی زیر سوال برده شود و به بهانه توسعه و شکوفایی هیچگونه برخوردی با هنجارشکنان صورت نپذیرد.

به هر حال به نظر می‌رسد باید برای این شرایط ناگوار فکری کرد و مسئولان و دستگاه‌های مربوطه برای رعایت شعائر دینی احساس مسئولیت کرده و برای برخورد با ظواهر و اقدامات هتاکانه و بدحجابی مفرط و اختلاط بی‌رویه زن و مرد در دریا اقدام همه‌جانبه تدارک بینند.

مسؤولان به همان اندازه که برای برگزاری جشن‌های بدون خروجی به بهانه افسردگی جامعه ایران اهتمام دارند، باید برای رعایت اصل مسلم حجاب و عفاف و اجرای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر اقدامی عملی داشته باشند، اقدامی که از سوی مردم مومن و متدین فریدونکنای قابل لمس باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا