نسرين ستوده: به تحصنم پايان دادم

بصیر،

نسرين ستوده: به تحصنم پايان دادم
نسرین ستوده با اعلام این خبر در صفحه فیس بوک خود، ابراز امیدواری کرد که با توجه به گذشت ۹ ماه از زمان صدور حکم قبلی محرومیتش از وکالت، طی روزهای آینده بتواند نسبت به تمدید پروانه وکالت خود اقدام ‌کند؛ اين در حالي است كه اين وكيل پايه يك دادگستري روز دوشنبه ۸ تيرماه به تحصن اعتراضی‌اش نیز پایان داد.

اين وكيل پايه يك دادگستري كه در چند سال گذشته نوك پيكان حمله افراد سياسي زيادی قرار داشت در گفتگو با سایت انتخاب خبر گفت: با توجه به اينكه حكم تعليق پروانه بنده از ۳ سال به ۹ ماه كاهش يافت، به تحصن پايان دادم؛ اما اين امر به معناي تحقق همه مطالبات مربوط به حرفه وكالت نيست.

نسرین ستوده در ادامه به چالش بزرگي نيز اشاره كرد؛ وي در اين باره گفت: اکنون اما کانون وکلای دادگستری با چالشی بزرگ در حفظ موجودیت و استقلال خویش روبروست و شایسته است همه ی نیروها در تعریف شایسته از استقلال کانون، مشارکت نمایند تا بدینوسیله از «حق دفاع» شهروندان، دفاعی شایسته به عمل آید؛ اقداماتی از قبیل تصویب ناگهانی تبصره ی ماده ی ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در میان بهت و حیرت همگانی که دفاع از متهمان سیاسی را منوط به اجازه ی رییس قوه قضائیه می نماید، مسائل فراوانی را به همراه می آورد که مخدوش کردن حق دفاع یکی از آن هاست.

این حقوقدان تصریح کرد: بی شک این فساد بیش و پیش از هرکس حقوق افراد را مورد هجوم قرار می دهد و در این میان، قوه قضائیه که باید پاسدار عدالت باشد نیز، از مضرات آن در امان نمی ماند؛ بنا براین جا دارد قوای مقننه و قضائیه هرچه سریع تر نسبت به لغو و اصلاح تبصره ی مذکور اقدام نموده تا شرایط انجام وظایف وکالت به نحو شایسته فراهم گردد.

گفتنی است؛ نسرین ستوده در سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت و به شش سال زندان،۱۰ سال تعليق پروانه وكالت و همچنين ۱۰ سال ممنوع الخروجی از كشور محکوم شد. او در شهریورماه سال ۹۲ پس از گذران ۳ سال از دوران محكوميت، از زندان آزاد شد، اما یک سال پس از آن، با حکم دادگاه انتظامی وکلا به مدت سه سال از وکالت محروم شده بود و به همين خاطر دست به تحصن در مقابل كانون وكلا زد و سرانجام كانون وكلا پس از گذشت غريب به ۹ ماه از آغاز تحصن، حكم تعليق پروانه وكالت او را به ۹ ماه كاهش داد و اين يعني تا چند روز ديگر او مي تواند دوباره به حرفه وكالت بپردازد.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا