استفاده تبلیغاتی برخی کاندیداها از مُرده‌ها!

بصیر،

هنوز چندین ماه به رقابت‌های انتخابات مجلس باقی مانده است، ولی با این وجود از ماه‌ها قبل بسیاری از نمایندگان فعلی و نامزدهای کنونی تبلیغات خود را به صورت غیررسمی آغاز کرده‌اند. هریک از نامزدهای این دوره از رقابت‌های مجلس به روش‌های مختلف اقدام به جلب آرای مردم می‌کنند. حضور در محافل خصوصی و ایلی، دیدار با بزرگان ایلات و عشایر و به اصطلاح گرفتن بیعت از این دست افراد، به امری عادی و روزمره برای نامزدهای انتخابات مجلس تبدیل شده است.

با این وجود، برخی از شیوه‌های جلب آرا در حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه مرسوم شده است که این امر می‌تواند به جایگاه و شأن انتخابات مجلس به شدت ضربه وارد کند. چندی پیش یکی از شهروندان کرمانشاهی که به تازگی همسر خود را از دست داده بود، اتفاق عجیبی را به این خبرگزاری اعلام کرد که جای بسی تأمل داشت.

این شهروند گفت: یک هفته از فوت همسرم نگذشته بود که نامه‌ای به نام خود از پستچی تحویل گرفتم. وی مدعی شد: در نامه مذکور، یکی از نمایندگان فعلی با کاغذ سربرگ‌دار مجلس و نیز مُهر خود به صورت کتبی درگذشت همسر بنده را تسلیت گفته بود و در پایین نیز مُهر و امضای خود را مرقوم کرده بود. این شهروند با بیان اینکه “در ابتدای امر علت و نیت اصلی نویسنده نامه را متوجه نشدم”، افزود: بعد از مدتی متوجه شدم که این دست نامه‌های تسلیت به دست دیگر خانواده‌های داغدار با امضای همان نماینده رسیده است.

روز گذشته نیز یکی از ساکنان میدان گلستان کرمانشاه که به تازگی یکی از افراد خانواده خود را از دست داده است، با تأیید اینکه نامه‌ای با همان مضمون تسلیت به دست وی رسیده است، مدعی شد : بعد از فوت پدربزرگم نامه‌ای از سوی یکی از نمایندگان فعلی مجلس به دست بنده رسید که در آن به صورت کتباً و نیز با ذکر نام دقیق متوفی مصیبت وارده را به خانواده معزا تسلیت گفته بودند که این امر باعث ایجاد شبهه همه اعضای خانواده شد.

حال سؤال اینجاست که چه شخص یا افرادی اطلاعات و آمار افراد فوت شده و نیز آدرس خانواده‌های عزادار را به این دست از نمایندگان می‌دهد؟! آیا خود پرسنل سازمان آرمستان‌ها اقدام به افشای این اطلاعات می‌کنند یا اینکه کسانی خارج از این چارچوب اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند؟

در پایان این مطلب آمده است: حضور در مجالس عزاداری، مراسم‌ عمومی و … از دیگر ترفندهای انتخاباتی است که بسیاری از نامزدهای مجلس در استان کرمانشاه آن را به کار می‌برند. کمک‌های موردی به خانواده‌های حاشیه‌نشین شهر، وعده و وعید‌های خارج از حوزه مدیریتی و … از دیگر شیوه‌های تبلیغاتی است که امروز بیشتر نامزدهای مجلس در این حوزه از آن استفاده می‌کنند.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا