ولایتی در مشهد:

ایران جایگاه سوم «اهدای عضو» در جهان/ یک میلیون ایرانی کارت اهدای عضو دارند

بصیر،ولایتی امروز در همایشی با حضور ۴۰۰ پزشک از جهان اسلام در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پزشکانی که عضو این کنگره هستند تلاش داشته‌اند تا یک انجمن تحت عنوان انجمن پزشکی امامیه تاسیس کنند تا تحت لوای این انجمن بتوانند به ارتقاء پزشکی در میان مسلمانان بپردازند.

وی ادامه داد: مروّجان و اعضای این انجمن در کشورهای مختلف سابقه زندگی دارند و هر کدام دارای سابقه پزشکی خوبی می‌باشند که می‌توانند به ارتقاء جایگاه پزشکان مسلمان در جهان کمک کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه پزشکان متعهد نه تنها اعتقادات خود را فراموش نکرده‌اند بلکه با همتی دسته جمعی تلاش در جهت گسترش جایگاه پزشکان مسلمان در جهان دارند، گفت: انجمن پزشکان امامیه به همت چنین پزشکانی ایجاد شده و تلاش دارد تجربیات خود به علاقمندان این حوزه تقدیم کند.

ولایتی حضور در مکان‌های مختلف جهان اسلام جهت ترویج علم پزشکی اسلامی را امکانپذیر دانست و تصریح کرد: در صورتی که امروز در منطقه جنگ‌های ناخواسته بر شیعیان و مسلمانان تحمیل شده است؛ اما حضور جامعه پزشکی در کشورهای مختلف مسلمان توانسته کمک شایانی به ما بکند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در پایان با اشاره به ارتقاء علم پزشکی در ایران گفت: امروز ایران مقام سوم اهدای عضو را در  میان کشورهای جهان دارد و می‌توان گفت اکنون یک میلیون نفر در این کشور کارت‌های اهدای عضو را دارا هستند.

خبرگزاری دانشجو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا