رئیس سازمان خصوصی سازی:

سهام عدالت سال ۹۶ واگذار می‌شود

بصیر،معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که سهام عدالت از سال ۸۵ به مدت ۱۰ سال به مشمولان داده شده است، گفت: با اتمام مهلت ۱۰ ساله پیش بینی ما این است که در نیمه اول سال ۹۶ عملاً این سهام آزاد و واگذار می شود.
میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از سال ۸۵ سهام ۶۱ شرکت دولتی به ۴۷ میلیون نفر به عنوان سهام عدالت واگذار شد.
وی گفت: از همان سال مقرر شد یک میلیون تومان به ازای سهم واگذاری از محل سود تأدیه شود.
پوری حسینی افزود: تا پایان امسال این مهلت ۱۰ ساله به پایان می رسد و اطلاعات سود سهام عدالت در نیمه اول سال آینده برای سازمان خصوصی سازی مشخص خواهد شد.
وی گفت: به طور میانگین تا امروز حدود ۳۲ درصد از بدهی یک میلیون تومانی مشمولان سهام عدالت با سودهای این سهام تأدیه شده است و ما امیدواریم تا نیمه اول سال آینده این رقم به حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: اگر وضع اقتصادی کشور بهبود یابد و شرکت ها بسیار سودده شوند، امیدواریم این رقم به ۵۵ تا ۶۰ درصد هم برسد.
پوری حسینی گفت: در قانون برای ۲ دهک کم درآمد جمعیت کشور ۵۰ درصد تخفیف قائل شده اند بنابر این با احتساب حدود ۵۰ درصد سود سهام عدالت تا سال آینده صد در صد سهام این ۲ دهک آزاد می شود.
وی افزود: بقیه مشمولان ۶ ماه فرصت دارند تا پول بدهی خود را واریز کنند تا بتوانند سهام خود را در اختیار بگیرند.
پوری حسینی گفت: چون سهام به قیمت ۹ سال قبل در اختیار مشمولان قرار گرفته شده الان شاید ۲ یا ۳ برابر افزایش قیمت پیدا کرده باشد، بنابر این پول بدهی واریزی نیز به قیمت سهام ۹ سال قبل خواهد بود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: سازمان خصوصی سازی امیدوار است بتواند در شهریور سال آینده به همه ۴۷ میلیون سهامدار سهام عدالت صورت حساب مالی ارائه دهد و با احتساب ۶ ماه فرصت تسویه بدهی مشمولان عملاً واگذاری سهام عدالت به سال ۹۶ موکول می شود.

فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا