ممنوعیت برگزاری مسابقات پیامکی

بصیر،محمد رضا سوهانیان اظهار داشت:‌ از سوی نهادهای نظارتی اخطاری قضایی برای توقف برگزاری مسابقات و ارائه جوایز برای همراه اول ارسال شده است.

مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه اول گفت: علت صدور این دستور، حل شبهات شرعی برگزاری مسابقات و اعطای جوایز اعلام شده است.

وی ادامه داد: دستور توقف ارائه جوایز در حالی صادر شده که در سال‌های قبل، مجوزهای لازم برای برگزاری این مسابقات از مراجع قانونی اخذ شده بود و مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز احکام شرعی این مسابقات را طی استفتائاتی جویا شده است که درنهایت با در نظر گرفتن عدم ایراد قانونی و شرعی مجوز برگزاری مسابقات و اعطای جایزه به اپراتورها داده شده بود.

سوهانیان تصریح کرد: در نتیجه دستور قضایی برای توقف مسابقات و جوایز، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده موبایلی (VAS) متحمل خسارت شده‌اند؛ زیرا برخی شرکت‌ها سرویس‌ها و مسابقاتی را طراحی کردند که به محض شروع نخستین اقدامات برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ، دستور منع برگزاری مسابقات صادر شد و تعهدات اعطای جوایزی برای شرکت باقی مانده است که باید جوایز متعهد شده حتی بدون کسب درآمد از سرویس بپردازند.

مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه اول یادآور شد: ‌۱۳۰ شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده موبایلی با این اپراتور همکاری دارند.

 در حالی که همراه اول دریافت دستور قضایی برای توقف برگزاری مسابقات و جوایز را تایید می‌کند، ایرانسل در ماه جاری جایزه خودروی لوکس مازراتی را برای سرویس‌های مشترک با لیگ برتر قرعه کشی کرد. این شرکت همچنین از ابتدای سال ۹۴ تاکنون مسابقاتی با جوایزی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان را برگزار کرده و در تازه‌ترین مسابقه این شرکت نیز خودرویی به ارزش ۵۰ میلیون تومان را جایزه می‌دهد.

رایتل نیز تاکنون مسابقه و جایزه بزرگی با این شیوه برگزار نکرده است.

عصر امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا