تقدیر سید عمار حکیم از بانوی فداکار عراقی

بصیر،بانوی شجاع عراقی که ۲۵ سرباز نجات یافته از کشتار اسپایکر را در خانه خود پناه داد و ترتیبی داد تا آنها از مناطق تحت سیطره داعش خارج شده و به سلامت به خانواده‌های خود بپیوندند مورد تقدیر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق قرار گرفت.

«سید عمار حکیم» روز گذشته در دفتر خود در بغداد از خانم «ام قصی» از اهالی منطقه العلم در استان صلاح الدین دیدار و از ایشان تجلیل کرد.

این بانوی فداکار جان تعدادی از سربازان عراقی را از دست ترویست‌های داعش نجات داده و در خانه خود به آنها پناه و غذا داده و آنها را با سلامت به شهرهای خود بازگردانده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار این شد که همگان از این زن عراقی درس شجاعت بگیرند؛ چرا که وی زندگی و جان خود را با این کار در معرض خطر قرار داد.

حکیم گفت: هیچ تکریم و احترامی نمی‌تواند حق ام قصی را ادا کند، اما تاریخ این جانفشانی‌ها را ثبت خواهد کرد و همه باید بدانند که حفظ وحدت ملی و یکپارچگی سرزمین عراق وظیفه‌ای همگانی است و همه ارکان عراق باید در کنار هم زندگی کنند.

در واقعه یورش تروریست‌های تکفیری داعش به پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق در فاصله میان یازدهم تا پانزدهم ژوئن ۲۰۱۴ میلادی هزار و ۷۰۰ دانشجوی شیعه غیرمسلح به ‌طور جمعی قتل‌عام شدند.

خانم ام قصی همچنین از نخست وزیر عراق نشانی ملی و یک تقدیرنامه دریافت کرده و اعلام شده که این زن عراقی در سال جاری به هزینه دولت به سفر حج اعزام می‌شود.

«حیدر العبادی» گفته است کاری که امثال این مادر عراقی شجاع انجام می‌دهند ناشی از اصالت، اخلاق، انسانیت و افتخار به کشورمان است.

بانوی عراقی در سفر به کربلا نیز مورد استقبال پرشور مردم این شهر مقدس قرار گرفت و ضمن زیارت حرم مطهر امام حسین(ع)، توسط «شیخ عبدالمهدی کربلایی» تولیت آستان مقدس حسینی مورد تجلیل قرار گرفت.

در فوریه ۲۰۱۵ پس از آزادی سازی این منطقه از دست نیروهای داعش، «ماجد الاعرجی» رئیس دادگاه پژوهش‌های مرکزی ویژه پرونده‌های تروریسم و جنایت‌های سازمان یافته مستقر در بغداد اعلام کرد که ۳۰ نفر از متهمان کشتار پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت دستگیر شدند که ۱۶ متهم به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.

فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا