نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس:

۹۰ درصد شغل‌هاس سنتی دنیا مختص به ایران است

بصیر، مقداد نجف‌نژاد در دومین جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: تلاش کردم در مجلس خادم مردم باشم و سعی کردم فعالیت‌هایم رنگ و بوی خدایی بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر یکبار دیگر به عقب برگردم قطعا این مسیر را انتخاب نمی‌کنم.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته ای گفت: همدلی و هم‌زبانی مجلس و دولت و مردم به ثمر نشست و امیدوارم در نهایت نیز به پیروزی دست یابیم.

نجف‌نژاد با تاکید بر اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری در مازندران پتانسیل های خوبی داریم، گفت: مازندران رتبه نخست تامین بسیاری از محصولات غذایی کشور را دارا است.

وی افزود: در گردشگری مواهب خدادادی داریم و جز هشتمین کشور از نظر تنوع آب و هوایی در دنیا داریم.

رئیس فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آثار فرهنگی و تمدن باستانی دهمین کشور دنیا هستیم و بیش از چندین میلیون اثر تاریخی داریم که فقط ۳۲ هزار مورد آن ثبت شده است.

نجف‌نژاد افزود: در دنیا ۴۵۶ شغل سنتی است که ۹۰ درصد آن را ایران دارا است و هیچ کشوری این خصوصیت را ندارد و این منحصر به فرد است.

وجود ۶۵ درصد انرژی دنیا در خاورمیانه

وی خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای استراتژیک زندگی می‌کنیم و قدرت های بزرگ دنیا در برابر ایران زانو زدند و مهم‌ترین دلیل آن وجود ۶۵ درصد انرژی دنیا در کشور ما است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی افزود: رتبه نخست گردشگری کشور را داریم و این به دلیل طبیعت بکر و اقلیم منحصر به فرد آن است اما از این مواهب به خوبی استفاده نکردیم.

نجف‌نژاد با اشاره به اینکه با ورود گردشگر به شهرستان سه شغل ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از این مهلت طلایی استفاده کنیم.

در گردشگری زیرساخت مهیا نیست و کشاورزی سنتی هستیم، ما در مازندران صنعت نداریم و حداقل نیازمند سه خوشه صنعتی برای تکمیل یکدیگر نیاز داریم.

وی یادآور شد: آب‌ریز هراز سالی یک میلیارد متر مکعب آّب هدر می‌رود و آب‌های روان نیز در هر سال در حال هدر رفتن است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: سدهراز یکی از کارهایی است که در منطقه انجام دادیم و می‌تواند در گردشگری، کشاورزی و صنعت تحول ایجاد کند.

افتتاح سد هراز تا ۲ سال آینده

نجف‌نژاد خاطرنشان کرد: تا ۲ سال دیگر از این سد استفاده می‌کنیم و بزرگترین سد مازندران برای بخش کشاورزی و آّب شرب را تامین می‌کند و با این موضوع دوبار کشت کشاورزان تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: خط آهن از مسیر هراز به آمل را مصوبه کردیم و این کار پس از مجلس پنجم تا کنون نتیجه داد و دو فاز ۲۰ کیلیومتری آن به پیمان رفته و ۳ کیلومتر آن به فاز اجرا درآمده است و زیباترین مسیر ریلی در خاورمیانه است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پروژه از مسیر فاینانس پیگیری می‌شود و ۵ هزار میلیارد تومان هزینه در برمی‌گیرد.

نجف‌نژاد خاطرنشان کرد: آب شرب مردم مازندران در اولویت نخست ما است و تا به این لحظه حدود ۸۰ میلیارد تومان در این مورد هزینه شده است.

وی با اشاره به مسائل توزیع برق نیز گفت: در این زمینه مشکلات جدی داریم و امیدواریم در این راستا نیز بتوانیم کار کنیم.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این سد راه بیوفتد تا ۵۰ سال دیگر در این زمینه به مشکل آب روبه‌و نمی‌شویم، چرا که ۶۲۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان، خاطرنشان کرد: در گذشته فضاسازی می‌شد اما ما در اسن شهرستان بیشتر از منطقه خود تلاش کردیم.

نجف‌نژاد خاطرنشان کرد: بودجه فریدونکنار در سال جاری ۸ میلیارد تومان بوده است و در شهرستان فریدونکنار هچ روستایی نمی توانید نام ببرید که حداقل یک طرح در آن کار نشده باشد و این یک تحول برای این شهرستان است.

فریدونکنار، رتبه نخست کشور در جذب قیر

وی ادامه داد: ۲ میلیون تن قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها داریم و رتبه نخست کشور در جذب قیر کسب کردیم.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بندر، کمربندی، بیمارستان، جاده فریدونکنار به آمل و پل، از اولویت‌های اسن شهرستان است، اظهار کرد:  هرچند در بیمارستان قدم‌های خوبی انجام شد در تقویت آن باید قدم‌های بهتری صورت بگیرد.

نجف‌نژاد خاطرنشان کرد: جز شهرستان‌هایی هستیم که در چزاغ روشنایی معابر و استفاده از انرژی گاز، در کشور سرآمد هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا