طولانی شدن مرخصی های کی روش

بصیر،بحث طولانی تر شدن مرخصی های سرمربی تیم ملی فوتبال بار دیگر حدس و گمان ها درباره سرنوشت سکان دار تیم ملی را  داغ کرده است.

پیک بامدادی امروز  به بررسی این مساله پرداخته است، چرا که اظهارات ضد و نقیض مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هم شفاف نیست و موجب انتقاد نماینده های مجلس شده است.

در همین زمینه وزیر ورزش و جوانان گفت: ما تحقیر می شویم یک نفر بیگانه می آید ما کارفرما هستیم و او کارمند و کارگر ما؛ و حالا کارگر ما شده کارفرما و در اختیار نیست.

چند ماه از آخرین انتقاد تند وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی گذشته و در چنین شرایطی اکثریت رای را به ادامه فعالیت کارلوس کی روش دادند.

در حال حاضر تعطیلات دو ماهه فوتبال به پایان رسیده و هفته دوم لیگ برتر هم در راه است، همه برگشته اند سرکارشان به جز سرمربی تیم ملی که این مساله گمانه زنی های زیادی را به وجود آورده است.

از نامشخص بودن برنامه های تدارکاتی تیم ملی تا وعده های عمل نشده و حقوق عقب افتاده و پیشنهاد رفتن به مکزیک و حتی سرگرم تجارت بودن کی روش در جنوب شرق آسیا از جمله مسایلی هستند که نیاز به شفاف سازی دارند.

کفاشیان رئیس فوتبال اما مثل همیشه خم به ابرو ندارد و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا کی روش به ایران برگشته یا خیر؟ گفت: هنوز به ایران نیامده احتمالا هفته آینده می آید.

اما این پایان ماجرا نیست و فوتبال و طرفدارانش همچنان گیج و سردرگم هستند.

حسینی رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ، نتیجه چنین روندی را در محرمانه بودن بندهای قرارداد میان فدراسیون و کی روش برشمرد.

وی گفت: قرار داد باید شفاف نوشته شود چنانکه در بندی از قرارداد کی روش نوشته شده محرمانه باشد بین فدراسیون فوتبال و کی روش، اما موضوعی که وجود دارد این است که در حال حاضر تمدید مرخصی ها و نوعی ایجاد استرس در تصمیم گیرنده های فدراسیون، برای کی روش تبدیل به شگرد شده است.

با شروع لیگ برتر ، انتظار اهالی فوتبال این بود که سرمربی را در یکی از جایگاهها ببینند اما این گونه نیست ، حالا تاج نایب رئیس فدراسیون در این زمینه گفته از سرمربی تیم ملی خبر ندارد و رسانه ها باید کمک کنند تا کی روش برگردد.

زاهدیان سردبیر روزنامه ورزش گفت: به نظرم این حرف منطقی نیست و کی روش قرارداد دارد و باید تابع قرارداد باشد و این که بگویند رسانه ها باید برای برگرداندن وی تلاش کنند معنی ندارد.

وی ادامه داد: کی روش ۲۰۰ روز از یکسال را خارج از ایران بوده یعنی از مرداد سال گذشته تا مرداد ماه امسال که ۱۴۴ روز را به مرخصی رفته است .

علیجانی دبیر اخبار فوتبالی یکی از خبرگزاریها گفت: بدون تردید اسم کی روش ، توانایی ها و پتانسیلی که دارد می تواند به ورزش و فوتبال ما کمک کند اما ما چقدر توانسته ایم از نام و اعتبار این فرد استفاده کنیم؟

وی ادامه داد: آیا قرارداد سختی با کی روش بسته ایم که وقتی در شرایط امروز به مرخصی رفت بتوانیم جلوی وی بایستیم و از حق تیم ملی دفاع کنیم؟

به ظاهر همه نگران تیم ملی فوتبال هستند اما هیچکدام کارشان درست نیست چنانکه ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال هم در این زمینه گفت: این روزها بحث اصلی سر حضور کی روش برای دیدن بازیهای لیگ برتر فوتبال کشورمان است که از دل این لیگ بازیکنان مورد نیاز خودش را گزینش کند.

وی افزود: آنچه که بسیار مهم است به نظر من رسالت و وظیفه فدراسیون فوتبال است که باید براساس قراردادی که تدوین  شده برنامه های کی روش را آماده کند البته وزارت ورزش و جوانان هم باید برای تمدید قرارداد وی نظر مساعد خودش را اعلام کند.

ذوالفقارنسب تصریح کرد: به اعتقاد بنده اگرصحبت هایی این روزها شنیده می شود در درجه اول باید فدراسیون فوتبال شفاف سازی کند و براساس مفاد قرارداد کی روش اعلام کند که وی این روزها باید در ایران باشد یا خیر؟

براساس این گزارش سالهاست آش فوتبال ایران را یکی دو آشپز هم نمی پزند از سیاسیون گرفته تا بازاریها، تجار، قدیمی ها و جدیدها هم هستند.

وزارت ورزش از یک طرف ساز استقلال دادن به فدراسیون ها را کوک می کند و از طرف دیگر با اظهارنظرهای ضد و نقیض سیم ها را خودش پاره می کند.

فوتبال هم که همچنان به پشتوانه صنعت پولسازش در دنیا به دنبال ثابت کردن خود است تا بگوید با همه تفاوت دارد اما یادمان باشد نه فوتبال ما فوتبال دنیاست و نه مدیریت ورزشی کشورمان.

خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا