سرطان در ایران کمتر از میانگین جهانی

بصیر،دکتر علی قنبری مطلق در حاشیه همایش تازه های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم   افزود: بروز سرطان طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده رو به افزایش است و۷۰ درصد این سرطان ها در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران است.

وی گفت: یکی از عوامل افزایش آمار سرطان در ایران افزایش سن جمعیت، امید به زندگی و تغییر شیوه زندگی است.
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت درباره تغییر شیوه زندگی تاکید کرد: چاقی، افزایش مصرف سیگار و دخانیات‌، کم تحریکی و تغذیه نامناسب مهمترین عوامل بروز سرطان است.
وی گفت: متوسط جهانی بروز سرطان دهانه رحم ۱۴ نفر در صد هزار نفر است و این رقم در ایران دو تا سه نفر در هر صد هزار نفر است و در مقایسه با متوسط جهانی و غرب آسیا کمتر است، اما ممکن است بر اثر تغییر شرایط در شیوه زندگی و عدم رعایت مسائل بهداشتی در آینده افزایش یابد.

دکتر قنبری مطلق افزود: برای تشخیص زود هنگام سرطان دهانه رحم بررسی عوامل مشکوک ابتلا به این سرطان از جمله،‌ خونریزی غیرطبیعی و درد زیر شکم ضروری است، ‌درعین حال تاکید می‌کنیم علائم هشدار دهنده لزوما نشان دهنده ابتلا به آن بیماری نیست.
قنبری مطلق افزود: در بررسی های بعمل آمده سرطان های پستان، روده بزرگ و معده در خانم ها بیشتر بروز کرده است و سرطان دهانه رحم جز دوازدهمین سرطان شایع زنان است.
همایش تازه‌های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم با حضور متخصصان این رشته تا فردا در مرکز همایش های بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برپاست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا