افزایش ۲۰ درصدی نرخ تالارهای پذیرایی در سال ۹۴

بصیر،رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: به طور میانگین نرخ اجاره تالارهای پذیرایی در سال جدید ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که این افزایش در برخی تالارها از چند روز گذشته آغاز شده است.

خسرو ابراهیمی نیا  اظهار کرد: معمولا هر واحد صنفی براساس کارشناسی هایی که انجام می دهد، مبلغی را به عنوان افزایش نرخ به اتحادیه پیشنهاد می کند که نرخ پیشنهادی توسط کارشناسان اتحادیه مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تائید برای اجرایی شدن به واحد صنفی مربوط ابلاغ می شود.

وی با بیان این که کیفیت، فضای کار و درجه بندی تالارها از جمله شاخص های قیمت گذاری است، افزود: معمولا در شروع هر سال هزینه های کارگری، هزینه حامل های انرژی و ضریب های مالیاتی افزایش می یابد و طبیعی است که این افزایش باید اعمال شود.

به گفته ابراهیمی نیا، میزان افزایش نرخ اجاره در تالارهای مختلف، متفاوت است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: ممکن است تالار پذیرایی قیمت خود را در سال جدید افزایش ندهد. برخی از تالارهای پذیرایی براساس دلایلی که برای خود دارند، شاید نیازی ندانند که قیمت های خود را افزایش دهند.

ابراهیمی نیا درباره افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۸ به ۹ درصد نیز گفت: طبق قانون، مالیات بر ارزش افزوده از ۸ درصد به ۹ درصد افزایش یافته و واحد های صنفی موظف هستند طبق ماده ۷۱ قانون نظام صنفی دارای دستگاه پوز، فاکتور رسمی و صورتحساب باشند و هر سه ماه یک بار مالیات بر ارزش افزوده های دریافتی از مردم را براساس مدارک مستند به وزارت دارایی پرداخت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مبالغی که بدون صدور فاکتور از مشتری دریافت می شود و در این زمینه مالیاتی از مشتری دریافت نمی شود، تکلیف چیست، اظهار کرد: ارائه نکردن فاکتور از طریق واحد های صنفی تخلف محسوب می شود و این کار از طرف واحدهای صنفی مجاز و پروانه دار صورت نمی گیرد.

شمال فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا