خریداری بیش از ۸ میلیون تن گندم در سال ۹۴

بصیر،محمود حجتی بعد از ظهر دیروز در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که در منطقه دشت آوین تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: محدودیت منابع، پایداری منابع پایه، اقلیم، میزان ارزش افزوده و تقاضا عواملی هستند که الگوی کشت را به ما می‌دهد و باید در تولید به این عوامل توجه کنیم.

وی افزود: محصولی که ارزش افزوده نداشته باشد را نباید تولید کنیم چراکه تولید آن محصول به ضرر منافع ملی است و باید متناسب با پارامترهای موجود الگوی کشت را عملیاتی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه توجه به محدودیت مالی در بخش کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است عنوان کرد: منابع مالی را نباید برای برخی از محصولات کم‌ ارزش هزینه کرد چرا که چنین محصولاتی نه نیاز مردم را تامین می‌کنند و نه کشور را به لحاظ صادارات دارای موقعیت می‌کنند.

حجتی خاطرنشان کرد: طرح تلفیقی داربستی کردن باغات انگور و طرح آبیاری نوین سال‌ها مطرح بوده که خوشبختانه امروز با یک اقدام فرهنگی و اجتماعی توسط خود مردم شاهد اجرایی شدن آن بودیم.

وی بیان کرد: بحث کشاورزی باید در زنجیره پایدار قرار بگیرد و به طور مثال یک دامداری باید بتوانند علوفه خود را تامین و لبنیات و گوشت هم عرضه کند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروزه تمامی کشورهای دنیا محصولات کشاورزی خود را به صورت زنجیره تولید و عرضه می‌کنند که این طرح باید در کشور عملیاتی شود.

حجتی گفت: سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم از مردم شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود که امسال این رقم به هشت میلیون تن رسیده است و این رقم در حالی است که هیچ سطح زیرکشتی در کشور افزایش پیدا نکرده است.  

الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا