ارتقا رتبه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

بصیر،علی جعفریان از کسب رتبه ۳۶۴ جهانی این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی وبومتریک خبر داد و اظهار کرد: در آخرین نسخه رتبه‌بندی وب‌سنجی دانشگاه‌های جهان در جولای ۲۰۱۵، دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان ۳۳۱ موسسه آموزش عالی داخلی به رتبه نخست کشوری و در میان بیش از ۱۲ هزار موسسه آموزش عالی به رتبه جهانی ۳۶۴ دست‌ یافت.

رتبه‌بندی وبومتریک شاخصی است برای رتبه‌بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا که بیش از ۱۲ هزار موسسه آموزش عالی را ارزیابی می‌کند. نتایج وبومتریک به‌صورت دوره‌ای و هر ۶ ماه یک‌بار و در اواخر جولای و ژانویه هرسال اعلام می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی تهران در گزارش قبلی وبومتریک در رتبه ۳۸۵ قرار داشت که در این دوره با ۲۲ پله صعود به رتبه جهانی ۳۶۴ و رتبه نخست کشوری در میان دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت رسیده است.

پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه  تهران در رتبه دوم کشوری و رتبه ۴۲۷ جهانی،  دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه سوم کشوری و رتبه ۵۹۵ جهانی، دانشگاه صنعتی شریف رتبه چهارم کشوری و رتبه ۶۶۵ جهانی و دانشگاه تربیت مدرس رتبه پنجم کشوری و رتبه ۶۹۵ جهانی قرار دارند.

افکار نیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا