آقازاده اختلاسگر و عامل بزرگترین زیان مالی تاریخ ایران، راهی زندان شد +فیلم لحظه ورود به زندان

بصیر، لحظاتی پیش مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد.

وی با بدرقه محسن، یاسر و فاطمه هاشمی و مادرش عفت مرعشی جهت گذراندن دوره ۱۰ ساله حکم زندان خود وارد زندان اوین شد.

به گزارش فارس، مهدی هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش از ورود به زندان اوین با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد حکم دادگاه چیست، گفت: اولاً از شما می‌خواهم که تمام این فیلم‌ها و مطالب من را به طور کامل منتشر کنید.

وی در ادامه با قرائت بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران گفت:

بسم‌الله الرحمن الرحیم، ملت بزرگ و فهیم ایران! اکنون که براساس حکم محاکم قضایی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم مهیا گشته‌ام به عنوان عضو خانواده بزرگ انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود، به منظور صیانت و دفاع از حیثیت و شخصیت مبارز و نستوه یار دیرینه و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و همراه و وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدر بزرگوارم و با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر برگزاری علنی دادگاه، بار دیگر درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه جلسات محاکمه اینجانب را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارم.

امیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود. رجاء واثق دارم که این اقدام از سوءاستفاده افراد افراطی و مغرض در ضربه زدن به یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران پیشگیری خواهد کرد.

مهدی هاشمی بیش از ۲۸ جلسه در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد و سرانجام این فرد به ترتیب زیر و براساس مواد قانونی اعلام شده محکوم شد.

براساس ماده ۵ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، نامبرده متهم به اخذ رشوه اختلاس ۶۰۰ میلیونی تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به ۱۰ سال حبس، رد مال ۶۰۰ میلیون تومانی و ۱.۲ میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

براساس ماده ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، این فرد متهم به ارتشاء به مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود که براساس همین ماده قانونی به ۱۰ سال حبس، رد مال به مبلغ ۵.۲ میلیون دلار و جزای نقدی معادل همان مقدار (۵.۲ میلیون دلار) و انفصال دائم از خدمات دولتی به همراه ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

براساس ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، نامبرده به ۵ سال حبس محکوم شد.

با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مقام اجرا،‌ اشد این احکام که همان ۱۰ سال است اجرا خواهد شد.

به گزارش جهان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در توضیح ایجاد ممنوعیت برای رسانه ها در خصوص پوشش اخبار مربوط به کرسنت گفته بود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار محکوم به جریمه شده و اگر این روند ادامه یابد شاید آنان در پی گرفتن خسارات های بیشتری باشند.

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران نیز مدتی پیش در تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد پرونده کرسنت گفت: در این پرونده رد پای سه نفر مشخص است، عباس یزدان‌پناه یزدی، حمید جعفر اماراتی و مهدی هاشمی.

وی ادامه داد: وقتی پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنیم می‌بینیم که آقای یزدان‌پناه یزدی ارتباط نزدیکی به مهدی هاشمی دارد. چند وقت پیش با شخصی در امارات جلسه گذاشتیم و آن شخص به ما گفت که عباس یزدان‌پناه یزدی را به گونه ای سر به نیست کردند که هیچ دستی به آن نرسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تمام اسناد و قراردادهای نفتی ما که مربوط به دوره وزارت آقای زنگنه و در دوره آقای خاتمی بود به انگلیس می‌رفت و در دفتر آقای مهدی هاشمی موجود بود.

زاکانی اضافه کرد: ارتباط عباس یزدان‌پناه یزدی و آقای مهدی هاشمی به عنوان یک همکلاسی کاملاً مشخص است و ادعایی که آقای حمیدجعفر در لاهه علیه ما کرد سبب بروز اتفاقاتی شد که یکی از این اتفاقات تصدی مجدد وزارت نفت توسط آقای زنگنه بود.

«ما به آقای زنگنه اصرار می‌کردیم که شما اگر وزیر نفت شوید محکوم می‌شوید چون در یک جای این پرونده متهم هستید اما ایشان گفت من دو هفته‌ای این مسئله را حل می‌کنم و دیدیم که در نهایت محکوم هم شد.»

جهان نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا