در انتظار مک دونالد ؛

تکنولوژی مک دونالد پشت دروازه برجام!

بصیر، حرف‌های از این جنس بارها از سوی رییس‌جمهور و همزمان با برگزاری مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+ ۵ بیان شد، صحبت‌هایی که در آن صحبت از تعامل، رشد اقتصادی و البته کدخدا محوری بود.

دراین‌بین معاونان رییس‌جمهور هم‌بارها با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه در سخنرانی‌های خود صحبت از آینده درخشان همکاری با کشورهای اروپایی، بعد از توافق هسته‌ای می‌کردند به‌طوری‌که در برخی مواقع مردم در این‌که کدام کشورها ایران را به‌ناحق تحریم کرده‌اند، دچار تردید می‌شدند.

به‌هرحال این اظهارنظرها خودبه‌خود خواسته‌های فراوانی را در جامعه از مذاکرات هسته‌ای ایجاد کرد به‌طوری‌که بعد از اعلام جمع‌بندی صورت گرفته، مردم در انتظار عملی شدن شعارهای دولت بودند، انتظاری که کماکان ادامه دارد اما به نظر می‌آید تحقق آن با توجه به سابقه دشمنی و اقدامات خصمانه کشورهای طرف مذاکره با ایران غیرممکن و مشکل به نظر می‌رسد.

این موضوع که طرف‌های غربی هیچ‌گاه در طی ۳۶ سال گذشته پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را برنتابیده و از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به کشور بهره برده‌اند بارها از سوی دلسوزان نظام بیان شد اما هرزمانی که این صحبت‌ها بیان شد دولتی‌ها از تکنولوژی و ورود سرمایه‌گذاران غربی به کشور سخن گفتند فارغ از این‌که به گذشته و دشمنی این کشورها با جمهوری اسلامی ایران توجه کنند.

این خوش‌خیالی و درواقع توهم باطل در بین دولتی‌ها در حالی بعد از اعلام جمع‌بندی صورت گرفته شتاب بیشتری گرفت که شواهد موجود باطل بودن این خوش‌خیالی‌ها را نمایان می‌کند.

در صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی چراغ سبز به فرانسوی‌های بدعهد نشان داده که این شرکت‌های برخلاف سرمایه‌گذاری خود در کشورهای دیگر به‌خصوص ترکیه تنها حاضر هستند که در ایران، ‌خودرو تولید کرده و برنامه‌ای برای صادرات که برای کشور ارز آوری و سود داشته باشد، را ندارند.

این در حالی است که سایر کمپانی‌ها و شرکت‌های خارجی هم برای ورود به ایران اعلام آمادگی کردند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کمپانی مک‌دونالد که فعالیت گسترده‌ای درزمینهٔ فست فود و یا همان ساندویچ خودمان دارد، اشاره کرد که البته آن‌هم باذوق زدگی در داخل روبرو شد به‌طوری‌که علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران دراین‌باره گفت: درزمینهٔ حضور رستوران‌های خارجی در ایران منع قانونی وجود ندارد و احتمالاً ازاین‌پس شرایط برای رقابتی شدن بازار بیش‌تر فراهم می‌شود ولی برای اینکه این نوع رستوران‌ها در ایران بتوانند حضورداشته باشند، نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و البته وزارت بهداشت است.

حال این‌که انجام مذاکرات طولانی دولتی‌ها که با وعده‌های رنگارنگ هم راه بود به این نقطه رسیده که بزرگ‌ترین کمپانی فست فود پا به ایران بگذارد، نشان‌دهنده این موضوع مهم است که درهای پیشرفت ملت ایران در تمامی عرصه‌ها نه در لوزان و نه در وین و نه در دنیایی که برخی آن را ۱+۵ می‌دانند، نهفته نیست، بلکه در اراده، توان و اتکای به درون ملت ایران، آن را می‌توان یافت.

ذانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا