مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

۷ میلیارد ریال تسهیلات مرحله نخست مکانیزاسیون کشاورزی

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اظهار کرد: نسبت به سال گذشته در مرحله نخست با کاهش اعتبار مواجه شدیم اما بر اساس پیش‌بینی‌ها این مقدار در مرحله بعدی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: این تسهیلات حدود ۷ میلیارد ریال برآورد شده است و به نظر می‌رسد در مرحله دوم با افزایش اعتبار روبه‌رو شویم.

مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه قاچاق کو و سم، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نظارت و سیاست‌های خوب دولت در خصوص فراوانی کود و سم در فریدونکنار شاهد تخلفی در این خصوص نبودیم و تنها یک فرد اقدام به فعالیت غیرمجاز در زمینه فروش این محصولات کرده بود که بلافاصله با آن برخورد به عمل آمد.

رزاقی همچنین با اشاره به انجام کشت دوم در فریدونکنار، گفت: به نظر می‌رسد بیش از ۸۰ درصد اراضی کشاورزی فریدونکنار به پرورش رتون و کشت مجدد برنج اختصاص داده شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر کمبود آب در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در خصوص کمبود آب در این شهرستان با نگرانی‌هایی روبه‌رو هستیم و به کشاورزان تاکید کردیم تا در حوزه‌هایی با کمبود آّ مواجه هستند اقدام به کشت دوم نکنند.

این مسئول در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت بارش باران در این شهرستان در سال جاری مناسب نبوده است به کشاورزان هشدارهای لازم در این خصوص داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا