سکوت؛ تنها کاری که خانواده هاشمی نکرد!/ همه جنجال های اخیر خانواده «آیت ا…»

بصیر، طی هفته گذشته خانواده هاشمی بیشترین اخبار سیاسی را به خود اختصاص دادند به طوری که روزنامه هایی که خود را به آلبوم خانوادگی ایت ا… تبدیل کرده بودند، این روزها برای مظلوم نمایی این خانواده سنگ تمام گذاشته اند.

در حالی که یکی از روزنامه های خانوادگی آیت الله مدعی شده است، خانواده هاشمی به تأسی از پدر خود سکوت کرده اند و در برابر زندان رفتن فرزند آیت الله سکوت کرده‌اند، با مرور اخبار این ایام می توان دریافت تنها کاری که خانواده هاشمی انجام ندادند سکوت بوده است.

در جریان فتنه سال ۸۸ که سران فتنه با اشوب و بلوا ماه ها امنیت کشور را به خطر انداختند، خانواده آیت الله نه تنها سکوت نکرده بلکه آتش در فتنه انداخته و حتی فرزند آیت الله برای خوردن ساندویچ، در خیابان‌های تهران، مردم را به آشوب دعوت می کرد.

از طرف دیگر مهدی هاشمی آن یکی دیگر از فرزندان آیت الله نه تنها سکوت نکرده بلکه به اعتراف متهمان و مجرمان در فتنه ۸۸ بودجه دانشگاه آزاد را در اختیار ارازل و اوباش قرار داده تا از این طریق آتش فتنه شعله ور تر شود.

حتی در مصاحبه‌ای با یکی از خبرنگاران ضد نظام به صراحت اعلام می کند که قصد آنها براندازی بوده و تا سرنگونی نظام تمام تلاش خود را ادامه می‌دهند.

از طرف دیگر نامه بدون سلام و والسلام آیت الله در آن روزها با القای شائبه تقلب باعث شد که برخی از مردم با گمان اینکه تقلبی صورت گرفته به خیابان ها ریخته و آسیب های زیادی به امکانات زده و در این میان جان تعدادی نیز گرفته شد.

با مرور خاطرات سال ۸۸ آیت الله می توان دریافت که هاشمی هیچ گاه در پی سکوت نبوده و خانواده وی از هر فرصتی برای مظلوم نمایی استفاده کرده اند و فریاد ما بی گناه هستیم را سر داده اند.

از زمان اغاز روند دادگاه مهدی هاشمی نیز خانواده آیت الله دوباره با هنجار شکنی اظهارات خود را در هر محفلی بیان کردند؛ آیت الله هم با استفاده از تریبون روزنامه هایی که خود را به او سپرده اند هر آنچه که در ۴ سال گذشته بر زبان نرانده بود را به زبان آورد.

فاطمه هاشمی در یکی از اظهارات خود  در اواسط شهریور ۹۳، پس از پایان جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران این‌گونه قوه قضائیه را آماج حملات خود قرار می‌دهد: «واقعاً باید با این دادگاه‌هایی که داریم به حال مردم گریه کرد؛ به نظر می‌رسد مملکت فقط برای لاریجانی‌ها است نه افراد دیگر.»

در ادامه این اتفاقات، هنگامی که مهدی هاشمی به دادگاه فراخوانده شد، وکیل مهدی هاشمی اعلام کرد که موکلش بی گناه بوده و کیفرخواست مهدی هاشمی بی‌اعتبارترین کیفرخواستی است که دیده‌است.

اما ماجرا به این جا ختم نشد و خانواده هاشمی با مظلوم نمایی از هر تریبونی برای تخریب قوه قضائیه و تطهیر چهره مهدی هاشمی استفاده کردند.

عفت مرعشی هم در جای دیگر اظهاراتی تعجب‌برانگیز، بی‌مهابا به قوه قضائیه می‌تازد و در پاسخ به این پرسش که «نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟» می‌گوید: «حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی؛ بروید و همین را بزنید. بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت «پدرسوخته‌بازی بوده، حکمش پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست.»

پس از اعلام حکم مهدی هاشمی بالاخره با ۴۰ روز تأخیر حکم مهدی هاشمی اجرا شد، اما واکنش خانواده هاشمی به این موضوع بسیار جالب بود؛ انتشار فیلم لحظه خداحافظی خانواده هاشمی با مهدی هاشمی در راستای مظلوم نمایی به خوبی نشان می داد این خانواده احکام دستگاه قضایی کشور را قبول نداشته اند.

در همین راستا فائزه هاشمی ضمن مصاحبه با سایت ضد نظام و معاند کلمه، گفت: این فشارها و اتهامات واهی به خانواده هاشمی با هدف تخریب آقای هاشمی صورت می‌گیرد که کاملاً نتیجه عکس خواهد داد!

فائزه در قسمت دیگری از سخنان خود از قول عفت مرعشی مدعی شده است که “انقلاب از اوین شروع شد و زندان‌ها و فشارها و کسانی که در زندان‌ها بودند عامل مهمی در شکل‌گیری انقلاب داشت و حالا به همین شکل” بنابراین تاریخ نشان داده که قطعاً هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده است و تمام این کارها نتیجه عکس درپی خواهد داشت.”

از طرق دیگر فرزندان دیگر هاشمی از جمله یاسر هاشمی در گفتگو با سایت های مطبوع خود گزارش لحظه به لحظه مهدی هاشمی در زندان اوین را شرح می داد به طوری که اعلام کرد در روز سه شنبه ایت ا… با مهدی هاشمی در اوین تماس تلفنی داشته و آخرین توصیه ها را به او کرده است.

با توجه به همه جنجال های هاشمی در دوهفته اخیر که نشان می داد این خانواده تمام تلاش خود را برای خروج مهدی از وضعیت فعلی به کار بسته اند می توان دریافت که این خانواده نه تنها سکوت نکرده اند بلکه همواره با جنجال و هوچی گری سعی کرده اند از موقعیت خود سوء استفاده کرده و فکار عمومی را در گیر خود کنند.

این موضوع به خوبی نشان می دهد که ادعای روزنامه آرمان در خصوص سکوت خانواده هاشمی تنها یک تیتر تبلیغاتی بوده و واقعیت چیز دیگری است؛ هرچند بهتر بود این خانواده با متانت بیشتری حکم قضایی را قبول می کردند.

در حقیقت این خانواده باید به خوبی متوجه این موضوع بشوند که تفاوتی میان فرزند آنها با دیگر متهمان وجود نداشته و هرکس که جرمی مرتکب می شود فارغ از نسبت های خانوادگی خود باید مجازات شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا