امام‌جمعه فریدونکنار خطاب به مسئولان کشور؛

در سیاست‌های بین‌المللی خودسرانه و بدون توجه به ولی‌فقیه تصمیم نگیرید

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، اظهار کرد: مومنان کسانی هستند که بر عهد و پیمان خود باقی ماندند و با قبول سختی‌ها و ناملایمتی‌ها از مسیر خارج نشدند.

وی با اشاره به اینکه مرگ در راه خدا با شرف‌ترین مرگ‌ها است، خاطرنشان کرد: شهادت پیام بزرگی است که انسان‌های درستکار و صادق به آن مقام می‌رسند.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به تشییع باشکوه شهدای گمنام غواص در فریدونکنار و حضور پرشور مردم در تشییع شهید مسلم رسولی‌کناری، گفت: این ملت شهدا را از خود می‌دانند و حضور گسترده مردم نشان از بصیرت و علاقه بیش از حد آنها به دنیای اسلام بوده است.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با فرارسیدن روز مقاومت، خاطرنشان کرد: مقاومت حزب‌الله در برابر ارتش غاصب رژیم صهیونیستی که از سوی مستکبران به ویژه آمریکا حمایت می‌شد، موجب تحول دیگر در کنار انقلاب اسلامی در اعراب شد.

وی همچنین با اشاره به روز دختر و ولادت حضرت معصومه(ع)، اظهار کرد: دختران باید به وصیت‌نامه همین شهدا که حفظ حیا و عفت بوده است توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: اگر بخواهید در عهد و پیمان خود با پروردگار صادق باشید این حجاب و عفت شما است که بر اساس همین وصیت‌نامه‌ها رنگین‌تر از خون شهدا در جامعه اثر می‌گذارد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز کودتای ۲۸ مرداد، گفت: مصدق به آمریکا اعتماد کرد و پاسخ این اعتماد که عزل وی بود را نیز دید.

وی ادامه داد: همانطوری‌که رهبری بارها فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست اما مصدق با آنها همراه شد و با روحانیت به مقابله پرداخت.

خطیب‌جمعه فریدونکنار افزود: هرگز نباید به آمریکا اعتماد کرد و باید گوش به فرمان رهبری باشیم و توصیه‌های ایشان را در عرصه‌های متفاوت به کار گیریم.

وی خطاب به مسئولان کشور تاکید کرد: در سیاست‌های بین‌المللی، خودسرانه، متکبرانه و مغرورانه و بی‌توجه به ولایت فقیه تصمیم نگیرید و بارها تجربه ثابت کرده است که غرب به ویژه آمریکا مورد اعتماد نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا