سخنان"بودار" جریان اصلاحات در آستانه انتخابات

تلاش برای چینش پازل فتنه جدید/ مجلس، هدف جدید اصلاح طلبان برای طرح ادعاهای واهی

بصیر، کمتر از ۸ ماه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان باقی مانده است که همین زمان اندک موجب شده تا برخی از جریان‌های سیاسی برای رسیدن به کرسی‌های مجلس دست به هر اقدامی بزنند.

در همین راستا اصلاح طلبان و گروه‌های وابسته به آنها سناریوی تشکیک در انتخابات را رقم زده اند؛ به طوری که از ماه ها قبل از انتخابات در پی القای این موضوع هستند که اگر نتوانستند به کرسی‌های مجلس راه یابند، قطعاً سلامت انتخابات مشکل داشته است.

چندی پیش هاشمی رفسنجانی در اجلاس روسای آموزش و پرورش مدعی شده بود که شورای نگهبان و نیروهای امنیتی می‌خواستند از انتخاب درست مردم جلوگیری کنند. این اظهارات وی با واکنش های گسترده از سوی مسئولین کشور مواجه شد.

این نوع نگاه به انتخابات که از زبان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی که هیچ سندی نداشته و برای منافع خود منتشر می شود، این شائبه را به وجود می آورد که در انتخابات تقلب شده است.

از طرف دیگر فائزه هاشمی رفسنجانی در گفت و گویی جداگانه درباره شرایط اصلاح طلبان اظهار نظر کرد.

وی اظهار نظر درباره انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی را کمی زود دانست و در عین حال تصریح کرد: به این نکته اطمینان دارم که اصلاح طلبان فعال هستند و رای خوبی هم کسب می کنند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: به نظر می رسد اگر شرایط عادلانه ای برقرار باشد و قانون رعایت شود، اصلاح طلبان پیروز می شوند.

شرط عادلانه بودن و رعایت قانون از سوی فرزند آیت ا… موجب القای این می شود که تا کنون این شرایط وجود نداشته و انتخابات گذشته عادلانه و یا بر اساس قانون نبوده است.

عارف هم به عنوان رئیس بنیاد امید ایرانیان، انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای اصلاح‌طلبان بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: پتانسیل اصلاح‌طلبان مطمئنا بیش از ٥٠ درصد رأی است و در گذشته به‌ویژه در انتخابات دوم خرداد ٧٦ نشان داده شد مردم به تفکر اصلاح‌طلبی علاقه‌مند هستند و درصورت وحدت و هم‌گرایی بین جریان اصلاح‌طلب و رقابت عادلانه و قانونی بین جریان‌های مختلف سیاسی نتیجه انتخابات مجلس  به کام اصلاح‌طلبان خواهد بود.

احمد خرم، فعال اصلاح طلب و یکی از وزرای دوران خاتمی هم در مصاحبه در حالی که هنوز ۸ ماه تا برگزاری انتخابات فاصله است نتیجه انتخابات را به صورت قطعی پیش بینی کرده و ادعا کرده است: با توجه به روند نزدیکی اصلاح طلبان به دولت در طی دو سال اخیر به جرات می‌توانم ادعا کنم از پیش برنده انتخابات مجلس اصلاح طلبان هستند.

در حالی که بیش از ۸ ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان زمان باقی مانده است، اما اصلاح طلبان روند تشکیک در انتخابات را شروع کرده اند؛ به طوری که به جامعه القا کنند که در صورتی که اصلاح طلبان نتوانند به حداکثر کرسی های مجلس دست پیدا کنند، قطعاً آن انتخابات سالم نبوده و حقوق آنها ضایع شده است.

اصلاح طلبان از سال گذشته نیز با توجه به اینکه می دانستند فتنه جزء خطوط قرمز نظام بوده و از طرف دیگر به سابقه برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در فتنه ۸۸ واقف بودند، بحث رد صلاحیت ها را مطرح کردند و عملکرد شورای نگهبان در تأیید یا رد صلاحیت ها را از دو سال قبل از برگزاری انتخابات زیر سوال بردند.

در حالی که تأیید یا رد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان حق قانونی این شورا بوده و در دوره های قبل نیز افرادی که صلاحیت ورود به امور سیاسی کشور را نداشته اند رد صلاحیت شده اند.

انتقادها به نظارت قانونی شورای نگهبان در حالی توسط اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد که اصلاح طلبان در رد صلاحیت ها سابقه دیرینه داشته به طوری که سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشته بود که «من افرادی را که صددرصد واجد صلاحیت نیستند حذف می‌کنم. افراد باقی مانده هم اجازه تبلیغات خواهند داشت… کاری که من خواهم کرد حذف افراد فاقد صلاحیت است.»؛ اما خیانت بنی‌صدر در دوره احراز صلاحیت را نادیده می گیرد.

این در حالی بود که معصومه ابتکار در کتاب خود در این خصوص نوشته بود: در دی‌ماه ۵۸ (یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) در گاوصندوق اتاق رئیس پایگاه سیا در تهران، هفت سند درباره این فرد پیدا کردیم. در این اسناد شماره تلفن او ذکر شده بود. با کنترل این شماره تلفن متوجه شدیم متعلق به منزل جناب بنی‌صدر است که به زودی به ریاست جمهوری ایران برگزیده می‌شد. سند دیگر از او به عنوان یک منبع اطلاعاتی و تماس بالقوه نام می‌برد.»

هجمه ها، پیش بینی های قاطع و تشکیک در سلامت انتخابات، سناریوهایی از سوی اصلاح طلبان بوده که در سال های گذشته نیز به مدد این سناریوها به دنبال راه یابی به کرسی های نمایندگی و ریاست جمهوری در کشور بودند.

در جریان فتنه ۸۸ نیز از ماه ها پیش از برگزاری انتخابات، با القای شعار های مختلف توهم پیروزی میان هواداران خود را تقویت کردند که بلافاصله بعد از انتخابات، هنگامی که آرای نامزد مطبوع خود پایین بوده و در انتخابات مردود شد با شعار تقلب توانستند فتنه بزرگ ۸۸ را به وجود آوردند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی در کشور، نامه بدون سلام و والسلام هاشمی آتش این فتنه را شعله ور تر ساخت تا جایی که این فتنه ماه ها در کشور به طول انجامید و علاوه بر اتلاف بیت المال، جان تعدادی از هم میهنان کشور نیز به خطر افتاد.

نامه ای که در ان القای تقلب شده و به صورت سر گشاده منتشر شد و مکمل اظهارات همسر هاشمی در روز انتخابات بود که مردم را دعوت به آشوب و فتنه گری می کرد.

با توجه به اظهارات اصلاح طلبان می توان دریافت که هنوز این افراد دست از فتنه گری بر نداشته و همچنان به دنبال اجرای سناریوهای کهنه و قدیمی خود بوده تا با جنجال و هوچی گری بتوانند به قدرت دست یباند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا