یک کلام حرف حساب؛

حماسه آفرینی غواصان عاشورایی

بصیر، در ذهن‌های تمامی مردم به ویژه نسل جوان، این سوال به وجود می‌آید که چه رازی است که شهدای غواص به این شکل شور و حماسه می‌آفرینند و در کشور تحول ایجاد کرده‌اند؟

در پاسخ به این پرسش توجه شما را به این آیه کریم از سوره مریم آیه ۹۶ جلب می‌کنم:

ان الذین آمنو و عملو الصالحات سیجعل لهم الرحمن و دا

خداند مومنی که مطابق امر خدا عمل کند او را تو دل برو می‌کند.

نمونه تاریخی انبیاء و اولیای الهی هستند، به ویژه سیدالشهدا که نسبت به تمامی اولیاء الهی فضیلت یافته است، به یقین حضرت علی(ع) از نظر شخصی فضل و کمالش از پسرش حسین(ع) بیشتر است اما همه می‌بینیم که هم در اولیای الهی و هم در میان عوام سیدالشهدا(ع) فضیلت بیشتر و تحریک‌کنندگی و حماسه آفرینی متمایزی دارند.

علت این امر را باید در کیفیت شهادت آن حضرات باید جستجو کرد، تمامی اولیاء الهی به جزء سیدالشهدا همه از طریق ترور و غیرمترقبه به شهادت رسیدند اما امام حسین(ع) با علم و انتخاب خط بزرگ کشته شدن همگانی را پذیرفتند و هم داراریی خود را در راه خدا فدا کردند، بنابراین خداند ایشان را محبوب دل‌ها قرار داده است و خاک قبرش را برکت و ذکر او را در اعیاد برجسته کرده است.

در مقایسه شهدای ما به ویژه شهدای غواص و عملیات کربلای ۴ خطر بزرگ را پذیرفتند و جان عزیزشان را فدا کردند و بنابراین خداوند هم پاداش آنها را هم در این دنیا و محبوب‌شدن و در آخرت نزد خودش روزی داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا