ستاد اجرایی اربعین در کربلا فعال شد

بصیر،جلسه هماهنگی ستاد اربعین با حضور حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی، قاسمی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و جمعی از نمایندگان نهادهای مرتبط در امر خدمات رسانی به زائرین، در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا معلی تشکیل شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، بر لزوم تشکیل منظم جلسات هماهنگی ستاد اربعین تاکید و آمادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا معلی را برای همکاری با این ستاد و استفاده از تمام ظرفیت‌های نمایندگی برای خدمات رسانی به زائرین در ایام اربعین اعلام کرد.

سپس حجت‌الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به تشکیل منظم جلسات هماهنگی ستاد فرهنگی اربعین، خاطر نشان کرد: در اربعین امسال شاهد برنامه‌های بهتری نسبت به سال قبل در عرصه فرهنگی و خدماتی به زائران خواهیم بود.

وی ارتقاء سطح معرفتی و معنوی زائرین حسینی را هدف اصلی ستاد فرهنگی اربعین حسینی اعلام کرد و افزود: اغلب محصولات فرهنگی ویژه اربعین شامل کتاب، بروشور، پوستر و بسته های فرهنگی آماده شده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری افزود: باید از این مناسبت و ظرفیت عظیم و بزرگ ایجاد شده در راستای اعتلای هرچه بیشتر جایگاه تشیع در منطقه و جهان استفاد کرد.

در ادامه این جلسه قاسمی نیز گزارشی از آخرین اقدامات ستاد اربعین و نخستین جلسه هماهنگی با مسئولین محلی استان کربلا معلی ارائه کرد و خاطر نشان ساخت که مدارس، حسینیه ها و سایر امکانات و ظرفیت های شهر کربلا شناسایی شده و با همکاری مقامات محلی از تمامی ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی به زائرین استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در اربعین آتی در طول مسیر پیاده روی منتهی به شهر کربلا، مواکب زائرین ایرانی زیر پرچم واحد موکب امام رضا (ع) به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

در ادامه نیز هر یک از نمایندگان نهادهای مرتبط دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

در پایان جلسه مقرر شد اعضای ستاد اربعین در جلسه آینده گزارشی از پیشرفت کار و آخرین اقدامات میدانی خود برای خدمات رسانی به زائرین اربعین ارائه کنند.

دانشجویان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا