نکته‌هایی که درباره گوگل نمی‌دانستید

بصیر ،گوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی، سهم گسترده‌ای در توسعه‌ی وب داشته است. در ادامه به بررسی نکاتی در مورد این غول جستجو می‌پردازیم که احتمالا تا کنون چیزی در مورد آنها نشنیده‌اید.

۱. گوگل به طور رسمی سگ‌ها را به گربه‌ها ترجیح می‌دهد

علاقه‌ی رسمی گوگل به سگ ها چیزی نیست که پنهان باشد. این موضوع به روشنی در مقررات رفتاری این شرکت آمده است: «تمایل گوگل به دوستان مان از خانواده سگ ها، بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ سازمانی ما است. ما به گربه ها علاقه داریم؛ اما در مجموع یک شرکت دوستدار سگ ها هستیم. پس به عنوان یک قاعده و قانون کلی، احساس می کنیم گربه هایی که از دفاتر ما بازدید می کنند قدری با استرس مواجه خواهند شد.»

۲. نخستین نشان‌های ویژه‌ی گوگل توسط پیج و برین طراحی شد

در ۳۰ آگوست ۱۹۹۸، لری پیج و سرگی برین نخستین نشان ویژه گوگل (یا Google Doodle) را در صفحه اصلی این جستجوگر قراردادند؛ که مربوط می شد به شرکت کردن این دو در جشنواره موسیقی Burning Man. از آن پس بود که این نشان ها به یکی از سنت‌های گوگل تبدیل شدند و حالا در مناسبت ها و رویدادهای گوناگون شاهد تغییر لوگوی اصلی هستیم. جالب است بدانید در این سال‌ها بیش از ۲۰ هزار نشان ویژه برای گوگل طراحی شده‌اند.

۳. از کار افتادگی گوگل موجب بروز اختلال در اینترنت شد!

در آگوست ۲۰۱۳ گوگل با قطعی ۲ دقیقه ای روبرو شد و همین مشکل موجب شد تا این صفحه اینترنتی با کاهش ۴۰ درصدی در بازدید مواجه شود. حالا نه تنها این مشکل رفع شده بلکه به یکی از عناصر قدرت گوگل نیز تبدیل شده است. اهمیت گوگل و سرویس هایش تا به آن اندازه است که با بروز کوچکترین قطعی در آنها، اختلال های اینترنتی صورت می گیرد.

۴. سرمایه گذاری روی گوگل در گاراژ مدیر عامل یوتیوب صورت گرفت!

جالب است بدانید سرگی برین و لری پیج شرکت خود، گوگل را در سال ۱۹۹۸ در گاراژ سوزان وژکیکی سرمایه‌گذاری کردند. و از آن پس بود که سوزان وژکیکی به عنوان یکی از مدیران اجرایی گوگل انتخاب شد تا اینکه بعدها در سال ۲۰۱۴ به مدیر عاملی یوتیوب رسید.

۵. یک مار پیتون در دفتر گوگل در نیویورک گم شد!

یک مار پیتون که مربوط به یکی از کارکنان گوگل می شد در اول آوریل ۲۰۰۷ در دفتر این شرکت در شهر نیویورک گم شد و موجب بروز نگرانی در بین کارکنان این دفتر شد. از آنجایی که در این روز گفتن دورغ آوریل مرسوم است، بسیاری از افرادی که این خبر را شنیدند تصور می کردند با یک دروغ آوریل روبرو هستند و آنرا باور نکردند. البته این مار بالاخره پیدا شد و به صاحبش بازگردانده شد.

۶. در سال ۲۰۰۹ گوگل از چند بز برای چمن زنی استفاده کرد

در سال ۲۰۰۹، سخنگوی گوگل اعلام کرد که این شرکت به جای استفاده از دستگاه چمن زن، در حال اجاره‌ی چندین راس بز برای چمن زنی است! آنها معتقد بودند این روش برای حفظ محیط زیست مفید است و در کل شیوه هوشمندانه‌ای است.

۷. استیو جابز از یکی از مدیران گوگل گلایه داشت

در سال ۲۰۰۸ استیو جابز با ویک گاندوترا تماس گرفت و درباره یکی از اجزای لوگوی این شرکت گلایه ای داشت. جابز درباره رنگ زردی که در دومین حرف O لوگو به کار رفته، گفت:

«من در حال نگاه کردن به لوگوی گوگل در آیفون خود بودم؛ اما از رنگ زرد دومین O گوگل راضی نیستم. طیف رنگ زردی که در این حرف O استفاده شده درست نیست. به همین خاطر از یکی از همکارانم خواسته ام آن را تا فردا درست کند. از نظر شما این کار مشکلی ندارد؟»

و گاندوترا در پاسخ گفت:

«نه، به هیچ وجه مشکلی نیست.»

صراط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا