اتصال اینترنت به ۲۵ هزار روستا تا پایان سال

بصیر ،محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ict که صبح امروز در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارشد؛ با اشاره به برنامه های اراعه اینترنت به روستاها اظهار کرد:سال گذشته ۸ هزار روستا به اینترنت متصل شدند و امسال ۲۵ هزار روستا باید به اينترنت متصل شوند.

وی افزود:براساس نظرسنجی‌ها وتحقیقات انجام شده ۸۸ درصد مردم به‌شدت موافق توافقنامه هسته ای هستند و از آن حمایت کردند و تنها ۴ درصد با آن مخالفند و باقی نیز رأی ممتنع دارند.

واعظی در ادمه عنوان کرد: اولین کار من بعد از حضورم در وزارت ارتباطات تغییر مأموریت پست‌بانک بود و نمی خواهیم  این بانک رقابت با سایر بانک‌ها را داشته باشد و باید به صورت خرده بانکداری عمل کند چراکه اهداف آن در راستای خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است تا از این طریق بتواند در روستاهای کشور ایجاد اشتغال کند.

واعظی با بیان اینکه باید جلوی مهاجرت از روستاها گرفته شود، افزود” امروز نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت شهری و ۳۰ درصد روستایی است که در قیاس نسبت به معیار ۵۰ درصدی سالیان گذشته آمار خوبی نیست.

وی همچنی گفت: اگر تنها می‌خواستیم یک ارتباط مخابراتی را به روستاها ببریم نیازی به سند راهبردی نداشتیم” گفت: در حال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد روستاهای کشور ارتباط تلفنی دارند و این‌طور می‌توانم بگویم که کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تلفن به منزل‌شان ارائه داده‌ایم  و زیر ۲۰ خانوار نیز حداقل یک خط عمومی در روستا دارد.

وی با بیان اینکه توسعه اینترنت در روستاها باید باعث شود شاخص‌ها در آنجا افزایش یابد، و مباحثی همچون آموزش و سلامت الکترونیکی در روستاها به سرانجام برسد تصریح کرد:تلاش داریم دیتاسنترهای سراسر کشور را در قالب شبکه‌ای ابری به یکدیگر متصل کنیم تا تمامی روستاها و شهرهای کشور دسترسی به اطلاعات را با سرعتی یکسان داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره‌ای به توسعه اینترنت در روستاها اشاره کرد وافزود: ۸هزار روستا را سال گذشته به اینترنت متصل کردیم و برنامه داریم ۲۵هزار روستای دیگر را امسال به این شبکه متصل کنیم که در این راستا کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال به اینترنت وصل می‌شوند.

وی در پایان  گفت: سال گذشته ۲۴۰ میلیارد تومان برای روستاها هزینه کردیم که این رقم امسال به ۳۳۴ میلیارد تومان می‌رسد.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا