شورای نگهبان نباشد رئیس جمهور فراری می‌شود؛

۳ نکته مهم از سخنان متناقص روحانی!

بصیر، شاید دیگر همه عادت کرده باشیم که روحانی رئیس جمهور ایران در جمع مسئولان و یا مردم سخنانی به میان آورد که با حاشیه‌های زیادی همراه باشد و گاهی نیز لبخند را بر لبان‌مان جاری سازد.

شخصی که امروز سکان‌دار کلید به دست امور اجرایی کشور شده است و به جای آنکه به وظایف اصلی خود بپردازد در سخنرانی‌های متفاوت به دنبال ایجاد حاشیه و تنویر افکار عمومی است، همان چیزی که برخی از مسئولان پائین دستی بارها در سخنان خود رسانه‌ها را متهم به سیاه‌نمایی و القای ناامیدی در جامعه کرده‌اند و چشم خود را بر حقایق می‌بندند.

روحانی در حالیکه خود را فرد معتدل و فراحزبی در سال‌های گذشته مطرح کرده بود، در نزدیک به انتخابات در چندین مورد از سخنرانی‌های خود با اقدامی ناشیانه و یا شاید بهتر است بگوئیم برخوردهای نفع‌گرایانه و حزبی بر خلاف وعده‌های خود در حال ایجاد دو یا چند دستگی در جامعه است که در نگاهی فراتر این امر با شعار سال فرموده مقام معظم رهبری که همان همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت است تفاوت دارد.

اما در این یادداشت تلاش شده است تا سه هدف عمده روحانی از به کار بردن این سخنان در مجالس عمومی مورد بررسی قرار بگیرد.

هدف نخست: به نظر می‌رسد روحانی با بیان این سخنان به دنبال تضعیف شورای نگهبان است، شورای نگهبانی که در طول انقلاب اسلامی با قدرت و به دور از هرگونه نگاه حزبی و جریان قدرت در انتخابات مختلف به وظیفه خود عمل کرده است.

هدف دوم: شاید روحانی در این سخنان به دنبال ادای دین خود به هم‌حزبی‌هایش است، کسانی که به روحانی رئیس جمهور ایران امید بسیار دارند تا شاید در دو انتخابات مهم پیش‌رو بتوانند کرسی‌های بیشتری از مجلس و خبرگان را برای اهداف مدنظر خود در اختیار بگیرند.

هدف سوم: روحانی با بیان این سخنان به دنبال درگیری افکار عمومی است، شاید با این سخنان به دنبال آن است تا در کشور اینگونه القا کنند که تمام روند اجرای انتخابات بر عهده دولت است و اگر این وظیفه به صورت کامل در اختیار آنها قرار نگیرد امکان اشتباه و انحراف در نتیجه انتخابات نیز وجود خواهد داشت، در واقع روحانی با این سخنان به دنبال این است که اگر دولت و حامیانش نتوانست نتیجه مناسب را در این انتخابات به دست آورد بتواند این موضوع را از دولت تطهیر و نظرها را به سوی شورای نگهبان بچرخانند.

در هر حال رئیس جمهور منتخب مردم ایران باید بداند که شورای نگهبان به معنای اخص برای برگزاری هر انتخاباتی لازم است و این شورا وظیفه تائید و یا رد صلاحیت کاندیدا را برعهده دارد و هیچ نگاه حزبی در دستور کارش ندارد و شاید لازم به یادآوری باشد که آن انتخاباتی که بدون حضور شورای نگهبان برگزار شود نتبجه آن رسوایی و فرار رئیس‌جمهور!! باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا