دلایل خاموشی‌های پراکنده برق

بصیر ،آرش کردی درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف برق در کشور، گفت: پیک مصرف سالانه در فاصله ۷ و ۸ هفته پشت سر هم که احتمال وقوع پیک لحظه ای در آن زمان وجود دارد اتفاق می افتد که به این مدت، دوره پیک مصرف برق گفته می شود.

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه در طول چند هفته ای که پیک مصرف اتفاق افتاده شبکه برق مصرف ۴۸ تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات را شبکه برق تجربه کرده است، تصریح کرد: اگر گرمای شدیدی را شاهد نباشیم بیشترین مصرف برق به ۴۹ هزار و ۹۰۰ مگاوات می رسد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ساعات اوج مصرف شبانه و روزانه داریم اظهار داشت: اوج مصرف روزانه از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱۵ بعد از ظهر و روند افزایشی و قله مصرف برق بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ بعدازظهر است.
وی با تاکید بر اینکه اختلاف پیک شب و روز ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات است، افزود: پیک روز بر پیک شب غلبه دارد و فقط در تعطیلات که کارخانه ها و ادارات تعطیل است پیک شب غالب می شود.
کردی با یادآوری اینکه ساعات پیک شب ۲۰ تا ۲۱:۳۰ است، در خصوص خاموشی های پراکنده در کشور توضیح داد: علت این خاموشی ها به هیچ وجه به خاطر کمبود تولید نیست و خاموشی های پراکنده ناشی از حوادث در شبکه انتقال و فوق توزیع بوده است.
مدیرعامل توانیر تاکید کرد: چون خاموشی ها به طورگسترده اتفاق نمی افتد ناشی از حوادث است و خاموشی های گسترده در صورت کمبود تولید برق اتفاق می افتد.
وی درباره ترمیم شبکه برق که از حوادثی مانند سیل و طوفان در ماههای اخیر آسیب دیده است هم توضیح داد: از ابتدای سال جاری در تهران، زنجان، قزوین و جنوب کشور حوادثی ناشی از سیل و توفان اتفاق افتاده که در اثر آن برخی شبکه ۲۰ کیلوولت آسیب دیده که بلافاصله در طول ۱۲ تا ۲۴ ساعت این مشکلات برطرف شده است.
نامه نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا