دستگیری داعشی‌های قلابی در پایتخت

بصیر ،آدم‌ربايان افغاني به دروغ و براي ايجاد تشويش و رعب و وحشت ادعا مي‌كردند از اعضاي گروهك تروريستي داعش هستند.

آنها با اين ترفند سعي داشتند كاري كنند كه خانواده گروگان‌ها به خواسته‌شان تن دهند و مبلغ در خواستي شان كه ۱۸۰ ميليون تومان بود را واريز كنند.
اما نقشه هاي نقش بر آب شد و ظرف ۴ روز توسط پليس تهران دستگير شدند. اين ماجرا از زماني شروع شد كه دو افغان به نام‌هاي «زكي» و «شبير» ناپديد شدند.
اين دو تبعه افغاني در آخرين روز تيرماه امسال از يك ساختمان نيمه كاره واقع در ستارخان خارج شدند. شبير و زكي هر دو پسر عمو و كارگر ساختماني هستند كه در روز حادثه، حدود ساعت ۶ عصر وقتي از كار فارغ شدند به قصد خريد لباس ساختمان را ترك كردند و ديگر كسي آنها را نديد.
«قرار بود يك ساعته بروند خريد و بازگردند. اما ۳ ساعتي گذشت و خبري از شبير و زكي نشد.» اينها را يكي از همكاران و هموطنان اين دو پسر عمو مي‌گويد؛ فردي كه در ساختمان همكار اين دو نفر است و وقتي فهميد كه دو پسرعمو از سوي آدم‌ربايان ربوده شده‌اند راهي كلانتري شد و پليس را در جريان گذاشت.
او گفت: ۴ ساعت از رفتن شبير و زكي گذشته بود كه فرد ناشناسي با موبايل شبير با من تماس گرفت و گفت كه او و همدستانش شبير و زكي را ربوده‌اند! و تنها با پرداخت ۱۸۰ ميليون تومان حاضر هستند اين دو گروگان را آزاد كنند.
تماس گيرنده كه فردي افغاني‌تبار بود در ادامه اين را هم اضافه كرد كه از اعضاي داعش و طالبان هستند و با كسي شوخي ندارند و اگر اين مبلغ پرداخت نشود شبير و زكي را حتما خواهند كشت.
روزنامه شرق در اين باره نوشت: با شكايت بستگان افغان‌هاي ربوده شده كه توان پرداخت اين مبلغ را نداشتند ماموران نيروي انتظامي تحقيقاتشان را در اين پرونده شروع كردند.
رسيدگي به اين پرونده به دستور شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه ٢٧ تهران به اداره مبارزه با آدم‌ربايي پليس آگاهي تهران سپرده شد و تيمي از كارآگاهان وارد عمل شدند. بعد از اين شكايت،اقدامات پليس براي شناسايي ربايندگان آغاز شد.
فشارهاي رواني از سوي ربايندگان
اما در همين حين ربايندگان تصاوير دلخراشي از ضرب و جرح افراد ربوده شده از طريق شبكه‌هاي مجازي براي شاكي پرونده ارسال كردند.
فشار‌هاي رواني ربايندگان كه خود را داعشي معرفي كرده بودند هر لحظه بيشتر مي‌شد تا اين‌كه كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي ۴ روز پس از اين آدم‌ربايي توانستند با اقدامات تخصصي پليسي محل اختفاي افراد ربوده شده را شناسايي كنند.
شبير و زكي در مجتمعي در حال ساخت در محدوده اتوبان شهيد بابايي، شهرك شهيدبهشتي در بند آدم‌ربايان بودند.
جوان افغان ۱۸ ساله‌اي به نام محمد از آنها مراقبت مي‌كرد كه در يك عمليات پليسي دستگير شد.
شبير و زكي آزاد شدند و محمد پاي ميز بازجويي روبه‌روي كارآگاهان نشست. با اعترافات محمد چهار همدست او كه همگي افغان بودند به نام‌هاي «مصطفي» (١٨ساله)، «قادر» (١٩ساله)، «اميد» (٢١ساله) و «روزالدين» (١٨ساله)دستگير شدند.
آدم ربايي با نقشه اي از پيش طراحي شده
زكي و شبير در اداره يازدهم پليس آگاهي از جزئيات اين آدم‌ربايي گفتند. شبير مي‌گويد: چند روز پيش در ايستگاه مترو با هموطني كه «محمد» نام داشت آشنا شدم.
محمد در باغ سبز به من نشان داد. او با وعده كار بهتر و پردرآمدتر از من شماره تماس گرفت و قرار شد به وقتش با من تماس بگيرد.
چند روز بعد از آشنايي، در روز حادثه، محمد با من تماس گرفت و گفت كه با مهندس و صاحبكار صحبت كرده و آنها تمايل دارند مرا ملاقات كنند.
شبير كه آن روز به همراه پسر عمويش به خريد رفته بود با او به آدرسي مي‌رود كه محمد برايش پيامك كرده بود. شبير مي‌گويد: «وقتي به آن ساختمان نيمه كاره رسيدم محمد به همراه ۴ همدستش به سرمان ريختند و بعد از يك كتك‌كاري مفصل دست و پاي‌مان را بستند.»
بعد از دستگيري ۵ آدم‌رباي افغاني در بازجويي‌ها مشخص شد كه آنها هيچ ارتباطي با گروهك تروريستي داعش و طالبان ندارند و تنها به خاطر ايجاد رعب و وحشت خود را اينطور معرفي كردند.
سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با تأييد اين خبر مي‌گويد: «هر پنج متهم پرونده با قرار قانوني و براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ هستند.»
نامه نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا