میزان درآمدماهانه یک کامیون

بصیر ، داود کشاورزیان با بیان اینکه مهمترین چالشی که در حال حاضر در صنعت حمل و نقل وجود دارد غیر واقعی بودن قیمت سوخت است، گفت:  پایین بودن قیمت سوخت باعث شده که عملا انگیزه ای برای نوسازی ناوگان در مردم وجود نداشته باشد متاسفانه ما نه برای آلودگی زیست محیطی از کسی جریمه ای می‌گیریم و نه قیمت سوخت قیمت واقعی است که کسی به طور طبیعی راغب باشد که بخواهد ناوگان خود را به موقع بازسازی کند.

وی افزود: ضمن آنکه همین پایین بودن قیمت سوخت باعث شده است که قیمت خودرو یا سهم ناوگان در قیمت تمام شده حمل و نقل خیلی زیاد باشد یعنی اگر فردی امروز بخواهد کامیون نو بخرد باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند.

وی ادامه داد: همچنین اگر فرد یک کامیون نو را از فرد دیگری اجاره کند ممکن است در ماه ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان درآمد داشته باشد حال آنکه باید ۸ تا ۹ میلیون تومان آن را بابت اجاره یا قسط خرید یک ناوگان پرداخت کند با ۲ تا ۳ میلیون تومان باقی مانده قطعا نمی تواند هزینه سوخت، دستمزد راننده، تعمیرات، بیمه و خرید قطعات لازم را تأمین کند

وی اظهار کرد: اگر سوخت واقعی شود درآمد متناسب با آن افزایش پیدا می‌کند و می تواند به جای ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان، ماهانه ۲۰ میلیون تومان درآمد به دست آورد بعد ۸ تا ۹ میلیون اجاره یا پرداخت قسط را بهتر می‌تواند بپردازد.

برگزاری آزمون شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقلی
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزمون شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقلی در روز پنجشنبه ۳۰ مرداد برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقلی در روز پنجشنبه ۳۰ مرداد اظهار کرد: طبق دستورالعمل موجود، تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا از طریق آزمون است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۵۰ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند. امیدواریم خیلی سریع بتوانیم نتیجه آزمون را روی سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دهیم.

هم اندیشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا