برخورد پلیس با لمپن‌های خیابانی

بصیر ،سردار حسین ساجدی‌نیا رییس پلیس پایتخت، از اجرای عملیات‌های شبانه و ضربتی پلیس پایتخت برای دستگیری متعدیان به حقوق شهروندی و افرادی که اقدام به مزاحمت های کلامی و بد مستی در بوستان ها می‌کنند، خبر داد و گفت:شب گذشته دومین مرحله از طرح امنیت و آرامش در محلات پایتخت از سوی یگان‌های انتظامی، عملیاتی و پشتیبانی پلیس تهران بزرگ در بوستان نرگس محله تهرانسر به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این طرح برای رسیدگی به مطالبات به حق شهروندان، پاسخگوئی به نیازهای مردم و رفع دغدغه هایی که باعث کاهش احساس امنیت در جامعه می شود اجرا شد، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، هنجارشکنان اجتماعی، متعدیان به حقوق شهروندی، مزاحمان نوامیس مردم و به خصوص لمپن های خیابانی و افرادی که اقدام به مزاحمت‌های کلامی برای بانوان کرده و با اعمال خلافکارانه و نامتعارف خود موجبات سلب آسایش و آرامش شهروندان را فراهم می کنند، هدف اصلی اجرای این طرح به شمار می رود.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه معیار اجرای این طرح درخواست های شهروندان و شکایات ارائه شده به پلیس است، افزود: گزارشات مردمی ابتدا اخذ و ضمن تجزیه و تحلیل، مناطق جرم‌خیر در آن رصد و پس از تایید اجرایی می‌شوند.

به گفته ساجدی نیا، ماموران پلیس پایتخت در طرح مذکور با حضور در محلات پایتخت با هرگونه مصادیق ناهنجاری اجتماعی، افرادی که با انجام رفتارهای نامتعارف باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می شوند و به طور کلی هرگونه جرم مشهودی که در مرعی و منظر مردم رخ می دهد؛برخورد می کنند.

وی ادامه داد: در عملیات شب گذشته که در بوستان نرگس محله تهرانسر به اجرا درآمد، تعداد قابل توجهی مزاحم نوامیس، هنجارشکنان نظم و امنیت محلات بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه در بین دستگیرشدگان تعدادی اراذل و اوباش سابقه‌دار و سطح ۳ نیز وجود داشت، تصریح کرد: برای همه متهمان پس از انتقال به مقر پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ پرونده تشکیل و پس از انجام تحقیقات مقدماتی، متهمان سابقه دار با هماهنگی مقام قضائی برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرایمشان به دادسراهای مربوطه معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ موارد اینچنینی را به پلیس گزارش دهند.

۵۹۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا