تغییر ساختار دوره تحصیلی متوسطه از مهرماه

بصیر ،علی زرافشان ظهر امروز در همایش قدسی تجارت برتر مدارس هوشمند در فرآیند یادگیری، اظهار داشت: با این تغییر ساختار در دوره متوسطه پایه نهم تحصیلی به دوره متوسط اول اضافه می‌شود.

وی با اشاره به افزایش یک میلیون نفری جمعیت دانش‌آموزی به این مقطع تحصیلی، خاطرنشان کرد:‌ با اجرای این تغییر ساختار جمعیت دانش‌آموزی دوره اول متوسطه از ۲ به ۳ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش متوسطه با اشاره به اینکه این تغییر ساختار برنامه‌های جدیدی را در سال تحصیلی جدید ایجاب می‌کند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای این تغییر ساختار در وزارت آموزش و پرورش از مدتها قبل آغاز شده است.

زرافشان فراهم‌سازی فضای آموزشی مناسب، تأمین نیروی انسانی و آموزش‌های لازم برای نیروی انسانی به منظور هرچه بهتر این تغییر ساختار را از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش در این راستا دانست.

وی با اشاره به تشکیل ستادهای پروژه مهر در همه استانهای کشور از ماه‌های قبل، تصریح کرد:‌ با تشکیل این ستادهای استانی، ساماندهی فضای آموزشی و نیروی انسانی و نیز آموزش لازم برای همکاران فرهنگی برای اجرای هرچه بهتر این تغییر ساختار انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر جمعیت دانش‌آموزی در دوره دوم متوسطه با توجه با ساختار جدید سیستم آموزشی، خاطرنشان کرد: در کنار افزایش یک میلیون نفری جمعیت دانش‌آموزی در دوره اول متوسطه، با اجرای این طرح جمعیت دانش‌آموزی در دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی ۹۴ و ۹۵ حدود یک میلیون نفر کاهش می‌یابد که این کاهش جمعیت نیز برخی اقدامات را برای وزارت آموزش و پرورش ایجاب می‌کند.

هماهنگی برای استفاده مطلوب‌تر از فضاهای آموزشی موجود و نیز استفاده بهره‌ورانه و مطلوب‌تر از فرهنگیان و نیز آموزش معلمانی که قرار است که با جابه‌جایی‌هایی در این سیستم آموزشی مواجه شوند از جمله اقداماتی که زرافشان به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه امسال نیاز به همراهی، همکاری و همدلی همه فرهنگیان بوده و این تغییر ساختار با موفقیت انجام شود، گفت: آموزش و پرورش کشور در آستانه یک تحول بزرگ است و مدیریت بر این تحول بزرگ بدون همدلی و همراهی خانواده فرهنگیان امکان ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از  فرهنگیان کشور خواست تا برای فعالیت مطلوب‌تر در پروژه مهر و آغاز هرچه باشکوه‌تر سال تحصیلی جدید کمک کنند.

۵۹۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا