۱۰۰۰ کارگر همدانی اخراج شدند

بصیر ،احمد معبودی ظهر چهارشنبه در نشست تشکل های کارگری استان همدان با اشاره به اینکه با سفر رئیس جمهور به استان همدان بسیاری از مشکلات اقتصادی استان کاهش خواهد یافت، بیان کرد: مسئولان نباید آمار اشتباه و دروغ در اختیار رئیس جمهور و هیئت دولت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر آمار دقیق در اختیار اعضای هیئت دولت قرار گیرد آنها نیز تصمیم بهتری خواهند گرفت، بیان کرد: آمار دروغ و اشتباه باعث می شود متناسب با آن آمار برنامه ریزی کنند که در این صورت بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان همدان بابیان اینکه امیدواریم با سفر رئیس جمهور به استان بسیاری از مشکلات حل شود، افزود: رهبر معظم انقلاب به بررسی مشکلات بیکاری جوانان و حفظ اشتغال آنها تاکید دارند اما مشکلات اقتصادی سفره های مردم و اقشار ضعیف را هدف قرارداده و مشکلات بسیاری به وجود آورده که متاسفانه مسئولان نیز پیگیر این قضیه نیستند.

معبودی با اشاره به اینکه مسئولان نظام باید به حفظ اشتغال موجود توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: امروزه امنیت و آسایش کارگران و کارفرمایان اهمیت بیشتری دارد و مسائل بسیاری از جمله واردات بی رویه، عدم همکاری بانک های عامل، مشکلات نظام مالیاتی و عدم تخصیص یارانه به بخش تولید باعث شده امنیت آنها به خطر بیفتد.

وی با اشاره به اینکه یک سری مشکلات باعث فلج شدن اقتصاد شده است، بیان کرد: با وضع موجود، امنیتی برای کارگران وجود ندارد و همین مشکلات باعث تعطیلی کارگاه ها شده است.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان همدان با بیان اینکه آمار و اطلاعات بیکاری در استان همدان صحیح نیست، گفت: اگر نرخ بیکاری در استان همدان کمتر از ۱۰ درصد است چرا هر روز شاهد اخراج دسته جمعی کارگران و تعطیلی کارگاه ها هستیم.

معبودی با اشاره به اینکه در استان همدان هزار کارگر اخراجی داریم، بیان کرد: بسیاری از مسئولان پیگیر مشکلات کارگران نیستند چراکه فرزندان آنها در هرجایی از استان که بخواهند مشغول به کار می شوند و دارای شغل هستند اما مسئولان باید بدانند که دغدغه کارگران بسیار است.

وی با بیان اینکه کارگران در ماه ۷۱۲ تومان حقوق دریافت می کنند، گفت: ۳۵ درصد کارگران با تاخیر حقوق خود را دریافت می کنند که این حقوق برای زندگی یک کارگر کافی نیست و حق پرداخت بیمه کارگران را دچارمشکل کرده است.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان با بیان اینکه مسئولان به مشکلات کارگران توجه نمی کنند، بیان کرد: بیشترین حوادث کار مربوط به کارگران ساختمان ها بوده که در سال گذشته حدود ۵۰ نفر از کارگران به دلیل حوادث ساختمانی جان خود را از دست داده اند.

معبودی با بیان اینکه بازرسان به مسائل ایمنی کارگران توجه نمی کنند، گفت: بسیاری از کارگران به دلیل حوادث کار خانه نشین شده اند که بعضی از آنها بیمه نیستند و باید مورد توجه ویژه قرارگیرند.

۵۹۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا