بازگشت غریبانه قهرمانان‌کشتی جهان

بصیر ،تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان که در مسابقات جهانی برزیل که روزهای ۲۴ و ۲۵ مردادماه در شهر سالوادور برگزار شد با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۶۲ امتیاز بالاتر از تیم‌های آذربایجان و روسیه عنوان قهرمانی جهان را برای دومین سال متوالی به خود اختصاص داد، موضوعی که در تاریخ رشته کشتی بی سابقه بود و برای نخستین بار یک تیم در کشتی برای دو سال متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد.

* قهرمانان جوان کشورمان در حالی بامداد امروز با استقبال حمید بنی تمیم، دبیر فدراسیون کشتی، عسگری، مدیر روابط عمومی فدراسیون و سلطانعلی ترخاق و مسئولان بانک پاسارگاد ساعت ۴ بامداد امروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شدند که طبق معمول خبری از مسئولان ورزش کشور و کمیته ملی المپیک برای استقبال از آیندگان و پشتوانه های کشتی نبود.

* این موضوع که با تعجب حاضرین همراه بود باعث دلخوری کشتی گیران و اعضای تیم شده بود که با وجود خلق چنین کار بزرگی خبری از مسولان ورزش نبود، اما در طرف مقابل مردم و تعدادی زیادی از خانواده های کشتی گیران و حتی مسافران حاضر در فرودگاه در استقبال از قهرمانان کشورمان سنگ تمام گذاشتند و آنها را مورد تشویق قرار دادند. حتی تعداد زیادی از مسافران با قهرمان جوان کشتی آزاد عکس یادگاری گرفتند.

* شهرام چراغی، مدیر تشریفات فدراسیون کشتی نیز مانند همیشه پر تلاش ظاهر شد و با توجه به سفر طولانی و حدود سی ساعته و خستگی اعضای تیم ملی کشتی آزاد جوانان و با وجود ترافیک شدید در گیت های ورودی به ایران، با توجه به ارتباطات خوب خود با باز کردن گیت جداگانه ای با همکاری مسئولان و نیروی انتظامی فرودگاه امام خمینی (ره) برای اعضای تیم، موجبات ورود بدون درد سر اعضای تیم را فراهم کرد.

* تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا توسط ایمان صادقی در وزن ۶۰ کیلوگرم و مجتبی گلیج در ۸۴ کیلوگرم و ۴ نقره توسط علیرضا گودرزی در ۵۰، رضا مظفری در ۷۴، سیدایمان حسینی در ۹۶ کیلوگرم و امین طاهری در ۱۲۰ کیلوگرم با ۶۲ امتیاز از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کرد.

۵۹۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا