انهدام باند ۹ نفره سرقت مسلحانه در کرمان

بصیر ،سردار “حسین چناریان” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف و مسلحانه در شهرستان‌های رفسنجان، انار و یک مورد هم در حاشیه کرمان در روستای رباط، شناسایی عاملان سرقت در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری و تلاش همکاران نیروی انتظامی در این سه شهرستان و با محوریت پلیس آگاهی، خوشبختانه موفق شدیم اعضاء این باند را طی دو عملیات ضربتی در شهر رفسنجان و کرمان و مسیر جاده‌ای «کرمان – زاهدان» ۹ عضو یک باند سرقت مسلحانه را شناسایی و دستگیر کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: اعضای این باند که شش نفر آن از افاغنه غیر مجاز ، دو تن اهل سیستان و بلوچستان و یک نفر دیگر اهل استان کرمان هستند، دارای سابقه کیفری بوده و و در زندان با هم آشنا شدند که پس از آزادی با تشکیل باند سرقت ترکیبی و بسیار خشن، جرائم مختلف، پرتعداد و مستمری را مرتکب شدند که یکی از آنها تشکیل باند سرقت مسلحانه بوده است.

وی اظهار کرد: اعضاء این باند به واسطه اشرافیتی که به واسطه کارگری از منازل و مکان‌های مورد نظر خود داشتند، پس از ورود و با شکل بسیار خشن و با بستن دست و پای اهالی منازل، اقدام به سرقت اموال که بیشتر پول و جواهرات قیمتی بودند، می‌کردند.

چناریان بیان کرد: پنج فقره پرونده که به این شیوه در دست پلیس در حال پیگیری بود کشف و اموال مسروقه تحویل مالباختگان شد و ضمن کشف سلاح بکار رفته در این جرائم، این ۹ سارق به عنف تحویل مقامات قضایی شدند و با آنها برخورد جدی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در اینجا یک درخواست از مردم دارم، متاسفانه به جهت اعتماد بی‌جهتی که مردم به اتباع بیگانه می‌کنند تعدادی از این افراد به دلیل ارتباط و آشنایی که با منازل مردم تحت عنوان کارگری داشته، از اموال، وضعیت مادی و مالی آنها مطلع هستند، باید تاکید کرد مخصوصا در این ایام که در فصل برداشت پسته هستیم به هیچ وجه ممکن از کارگران شناخته نشده بدون هویت غیرمجاز اتباع بیگانه استفاده نکنند زیرا این افراد از میزان دارایی، محل انبارها و …مطلع شده و تبعات مختلفی از جمله سرقت اموال حتی به شیوه‌های بسیار خشن رخ خواهد داد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا