اطلاعات پروازی حج روی پرتال شرکت فرودگاه‌ها قرار دارد

بصیر ،سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زائران می‌توانند از روی این لینک به سایت فرودگاه‌های کشور متصل شده و بعد از آن اگر کلمه حج را در آن سایت بنویسند ، اسامی ۱۹ ایستگاه پروازهای حج و جزئیات را می‌توانند دریافت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: کسانی هم دسترسی به اینترنت ندارند، می‌توانند از طریق دو شماره تلفن ۱۹۹ که مربوط به کل فرودگاه‌های کشور و ۰۹۶۳۳ متعلق به فرودگاه امام خمینی(ره) است اطلاعات مربوط را کسب کنند.

وی افزود: امسال مطالبات مردم برای تشرف به سرزمین وحی به صورت «مدینه قبل» بیشتر بود که

با هماهنگی‌های صورت گرفته ۶۲ درصد از زائران عزیز مستقیم به مدینه خواهند رفت.

اوحدی تأکید کرد: پروازهای بازگشت نیز از ۶ تا ۲۲ مهرماه خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: این نوید را باید به زائران بدهم که تمام ویزاهای «مدینه قبل» ما صادر شده است و ویزاهای «مدینه بعد» نیز از شنبه اغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم که در هفته بعد تمامی ویزاها صادر شود و این در حالی است که ما تا آخرین پرواز ۲۸ روز فرصت داریم.

وی با بیان اینکه امسال وزارت حج عربستان برنامه‌نرم افزاری بسیار جامعی را رونمایی کرده است، گفت: این برنامه تحت عنوان «ویزای الکترونیک» است که باید تمامی اطلاعات زائران روی این نرم افزار قرار می‌گرفت.

اوحدی درباره خرید سوغات زائران و سیاست گذاری در این باره افزود: دو مجموعه در داخل کشور در این خصوص اعلام آمادگی کردند تا در فرودگاه های ۱۹ گانه حج با مشارکت بخش خصوصی فروشگاه هایی برای تهیه سوغات برپا شود که در فرودگاه های مشهد، تبریز و ارومیه این فروشگاه ها راه اندازی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره نحوه تخصیص پروازهای حج به شرکت های هواپیمایی ایرانی و سعودی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه کمیسیون مشترک دو کشور که به تصویب دولت و مجلس نیز رسیده است، ۵۰ درصد پروازهای حج به شرکت های هواپیمایی ایرانی و نیمی از پروازها به شرکت هواپیمایی سعودی تعلق می گیرد که البته از آنجایی که شرکت هواپیمایی سعودی توان انجام نیمی از پروازها را ندارد بخشی از پروازهای مربوط به آن با شرکت هواپیمایی ماهان انجام می گیرد.

اوحدی اظهار داشت: امسال با دو اپراتور دوم و سوم کشور قرارداد بسته‌ایم، که سیم‌کارت‌هایی را به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌دهند که این سیم کارت‌ها بین مدیران کاروان‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : زائران به مدیران کاروان‌ها مراجعه کرده و سیم کارت را داخل ایران فعال کرده است و از بسته‌های ویژه اینترنت با کیفیت خوب نیز می‌توانند استفاده کنند.

وی گفت: قیمت هر دقیقه مکالمه تلفنی با ایران از عربستان و سیم‌کارت‌های آن کشور۴ برابر قیمت سیم کارتی است که از ایران خریداری شده است. و قیمت هر دقیقه تماس با سیم‌کارت‌های این دو اپراتور ایرانی ۵۶۹ تومان است. در صورتی که با سیم‌کارت‌های عربستان بیش از ۲۵۰۰ تومان است.

اوحدی درباره خدمات حمل و نقلی درون کشور عربستان اظهار داشت: جزء معدود کشورهایی هستیم که ۲۴ ساعته وسایل حمل و نقل از درب هتل‌ها زائر را به مسجدالحرام می‌برند و در کل ۵ هزار دستگاه اتوبوس در طول موسم حج در خدمت زائر ایرانی خواهد بود.

برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا