شاهکار مدیریتی مسئولان توزیع برق مازندران؛

خاموشی‌های اجباری مردم فریدونکنار را کلافه کرده است

بصیر، تابستان است و گرمای بیش از حد آن. به ویژه در شهرستان‌های جنوبی کشور که به دلیل نزدیک بودن به خط استوا با گرمای شدیدی دست و پنجه‌نرم می‌کنند.

در این روزهای گرم تابستان مردم به ویژه در جنوب تلاش می‌کنند تا عصرها و هرچه زمان به شب نزدیک می‌شود برای انجام کارهای روزانه خود روانه بازار و بیرون از خانه شوند و این امر موجب می‌شود علاوه بر تحمل گرمای این فصل با بیماری کمتری روبه رو شوند.

اما این اعمال فقط مربوط به جنوب کشور نیست و گرمای هوا در تمام ایران که کشوری گرم و خشک است وجود دارد، کشوری که شمال آن را به منطقه خوش آب و هوایش می‌شناسند و از متعادل بودن شرایط اقلیمی از آن نام می‌برند.

مازندران، گیلان و گلستان سه استان شمالی ایران اسلامی هستند که به دلیل شرایط مناسب اقلیمی همواره مورد هدف توریست و مسافران از سراسر کشور قرار می‌گیرند.

در این استان‌های شمالی کشور نیز با وجود آّب و هوای مطلوب زمانی که دما رو به افزایش می‌گذارد شرایط سختی را برای مردم فراهم می‌کند به گونه‌ای رطوبت بالا به همراه گرما برای بسیار از افراد آزار دهنده است.

در این شرایط نیز مردم این استان‌ها تلاش می‌کنند زمان بیشتری را در محل کار یا خانه خود و در فضایی که وسایل خنک کننده وجود دارد حاضر باشند و کمتر به محیط خارج قدم بگذارند.

شهرستان فریدونکنار نیز یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که چنین وضعیتی دارد، هرچند وجود ساحل توانسته شرایط آب و هوایی خوبی را در این منطقه به همراه آورد اما برخی اقدام‌های مسئولان استان شرایط سختی را برای مردم فریدونکنار و مسافران در این تابستان گرم به همراه داشته است.

از ابتدای مردادماه که یکی از گرم‌ترین ماه‌های فصل تابستان و سال است به صورت متناوب، فریدونکنار با خاموشی روبه‌رو می‌شود.

گرمای بی‌سابقه هوا در این شهرستان و خاموشی متناوب برق موجب کلافه‌شدن مردم فریدونکنار شده است و این امر اعتراض‌های زیادی را به همراه داشت.

در پی این اتفاق رئیس امور توزیع برق فریدونکنار در جمع مسئولان این شهرستان دلیل این امر را توضیح داد.

محمدمهدی گرائیلی‌افرا در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار با اشاره به قطعی مکرر برق در این شهرستان، اظهار کرد: در این چند سال اخیر تا سال ۹۴ فریدونکنار با کمترین مشکل عملکردی روبه‌رو بوده است و به همین دلیل با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در امسال و در شاخص عملکردی بهره برداری بهترین امورتوزیع برق استان شناخته شدیم.

وی تصریح کرد: حتی تا آغاز ماه مبارک که دما به ۳۰ تا ۳۲ درجه رسیده بود در شهر خاموشی نداشتیم و ضریب خاموشی ما ۰٫۲ و زیر استاندارد شرکت توزیع استان مازندران بود.

رئیس امور توزیع برق فریدونکنار خاطرنشان کرد: اول مرداد ماه به دلیل افزایش شدید دما، عدم صرفه‌جویی مردم و صنایع و عدم مدیریت صحیح و برای اینکه مردم در مناطقی که دمای آن بیش از حد بالا است و دچار مشکل و بیماری نشود خاموشی اجباری در مناطقی که آب و هوا مناسب‌تر است اعمال می‌شود.

گرائیلی افزود: نیم ماهی است که از ۱۱ ظهر تا ۱۶ عصر خاموشی‌های یکساعته در فریدونکنار اعمال می شود و این شامل تمامی مناطق شهر است.

وی ادامه داد: ناگفته نماند این امر برای تمام استان است و ارتباطی با نامناسب بودن شبکه شهرستانی ندارد و به هیچ وجه قابل جابه‌جایی نیست.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد مسئولان استان باید هرچه سریعتر این مشکل را رفع کنند چرا که فریدونکنار در فصل تابستان میزبان تعداد بیشماری از هموطنان از سراسر کشر است و این امر موجب نارضایتی‌ آنها را فراهم می‌کند، همچنین گرمای هوا مشکلات زیادی را برای افراد بومی به وجود آورده است که نیازمند برنامه‌ریزی بهتر مسئولان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا