انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور

بصیر ،سرهنگ دوم فرزاد فريدوني روز شنبه اعلام کرد: چندي پيش پهپادي ناشناس وارد منطقه و با استفاده از سامانه هاي بومي شناسايي شد.

فرمانده گروه پدافند هوايي کرمانشاه افزود: پس از شناسايي اين پهپاد سامانه هاي موشکي پدافند هوايي درگير شدند و پهپاد را ساقط کردند.

سرهنگ فريدوني توضيح داد: پهپادها دو نوع هستند، پهپادهايي که براي شناسايي مورد استفاده قرار مي گيرند و پهپادهايي که علاوه بر شناسايي توانايي درگيري نيز دارند؛ پهپادي که در منطقه ساقط شد از نوع پهپاد شناسايي بود.
وي اطلاعاتي در خصوص مبدا اين پهپاد و مناطق مورد نظر آن ارائه نکرد.

* اخطار به پروازهاي ناشناس

فرمانده گروه پدافند هوايي کرمانشاه اعلام کرد: از ابتداي سال تاکنون در غرب کشور ۱۲ اخطار راديويي به پروازهاي ناشناس داده شده که خوشبختانه آنها تبعيت کردند و در نهايت منجر به قطع مرز نشده است.

فرمانده گروه پدافند هوايي کرمانشاه توضيح داد: اگر هويت پروازهايي که توسط سيستم پدافند هوايي شناسايي مي شود مشخص شود مي توانند وارد فضاي کشور شوند در غير اين صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

سرهنگ فريدوني ادامه داد: اگر هواپيماي ناشناسي در فضاي کشور و فضاي پيراموني شناسايي شود در مرحله نخست به آن هشدار راديويي خواهيم داد و سپس به ترتيب هواپيماهاي نيروي هوايي، سامانه هاي موشکي و گروه هاي توپخانه براي درگيري با پرواز متخاصم وارد عمل مي شوند.

وي با بيان اينکه کار پدافند تنها به درگيري محدود نمي شود عنوان کرد: پدافند هوايي با توجه به ابزاري که در اختيار دارد به پروازهايي که راهبري خود را از دست داده اند نيز کمک مي کند.

وي در پاسخ به اين سوال که چه ميزان از سامانه هاي مورد استفاده بومي هستند گفت: پدافند هوايي سامانه هاي واگذار شده را بومي سازي کرده و خود نيز آنها را توليد را مي کند.

فرمانده گروه پدافند هوايي کرمانشاه اعلام کرد: برد و دقت سامانه هاي راداري و موشکي پدافند هوايي که به ما واگذار شده ارتقاع پيدا کرده است.

سرهنگ فريدوني افزود: علاوه بر اين پدافند هوايي با استفاده از متخصصان داخلي سامانه هاي بومي نيز توليد کرده است؛ به عنوان مثال در زمينه راداري و کشف توليداتي داريم که تمام آنها توسط متخصصان داخلي ساخته شده اند و مي تواند تمام پروازهاي منطقه را کشف کنند.

* روزانه ۴۰۰ پرواز بين المللي در غرب کشور

وي با اشاره به امنيت آسمان کشور اظهار داشت: تردد پروازهاي خارجي از آسمان ايران را مي توان گواهي بر امنيت فضاي جمهوري اسلامي ايران دانست.

وي تصريح کرد: به طور قطع اگر آسمان ايران دچار کمترين ضعف امنيتي باشد ديگر کشورها به هواپيماهاي خود اجازه نمي دهند از کريدر پروازي جمهوري اسلامي ايران استفاده کنند.
فرمانده گروه پدافند هوايي کرمانشاه با بيان اينکه امنيت آسمان کشور با تلاش فرزندان ايران اسلامي و سامانه هاي بومي تامين مي شود، گفت: همزمان با ايجاد ناامني در کشور عراق کريدر اين کشور به حالت نيمه تعطيل در آمد از اين رو ميزان پروازهاي عبوري در کشور افزايش پيدا کرد.

سرهنگ فريدوني اعلام کرد که اکنون روزانه ۴۰۰ پرواز بين المللي از آسمان غرب کشور عبور مي کنند.

امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي چندي پيش ميزان پروازهاي عبوري روزانه از آسمان کشور حدود را يک هزار و ۴۰۰ پرواز اعلام کرده بود. اين آمار پيش از درگيريهاي اکراين و ايجاد ناامني در آسمان عراق روزانه ۹۰۰ پرواز بود.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا