افزایش خودسرانه نرخ عوارض آزادراه پردیس

بصیر، حمیدرضا مشهدی‌عباسی ضمن اعتراض شدید به افزایش نرخ عوارضی آزادراه تهران ـ پردیس اظهار داشت: سال گذشته نرخ عوارضی این آزادراه از یک‌هزار و ۸۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و امروز نیز این نرخ ۵۰۰ تومان افزایش یافته و به ۳ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در نشست‌های متعددی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم همواره بر حمایت از بخش‌های خصوصی در آزادراه‌ها تأکید شده است، اما شرایط آزادراه تهران ـ پردیس نسبت به دیگر آزادراه‌های تهران متفاوت است.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه تراکم و تردد خودروها در این آزادراه زیاد است به افزایش نرخ عوارضی آن نیاز نیست، چراکه هزینه‌های خود را در تردد پرحجم خودروها تأمین می‌کند.
مشهدی‌عباسی با اشاره به اینکه قطعاً آخوندی وزیر راه و شهرسازی از افزایش نرخ عوارضی آزادراه تهران ـ پردیس اطلاعی ندارد، تأکید کرد: با توجه به اینکه بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح است، مطمئناً بنده جزو امضاکنندگان این استیضاح خواهم بود و اعتراض شدید خود را نسبت به این موضوع اعلام می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، متوجه شدیم که افزایش نرخ عوارضی آزادراه تهران ـ پردیس با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران نیز انجام نشده و شرکت این آزادراه خودسرانه نرخ عوارضی را افزایش داده است.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با تأکید بر اینکه افزایش نرخ این عوارضی موجب تأثیر منفی در بین مسافران و مردم می‌شود، بیان کرد: قطعاً نمایندگان مجلس شمال کشور نیز که هم خود و هم موکلانشان از این مسیر عبور می‌کنند، نسبت به این افزایش اعتراض خواهند داشت.
مشهدی‌عباسی اضافه کرد: همچنین بر اساس گزارش‌های واصله متوجه شدیم که برخی از رانندگان تاکسی نیز به سبب افزایش نرخ عوارضی آزادراه تهران ـ پردیس سوء‌استفاده کرده و مبلغ ۵۰۰ تومان اضافه از مسافران کرایه دریافت کردند.
فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا