استقبال بانک‌های انگلیس از رابطه با ایران

بصیر، بعدازظهر امروز هیات تجاری انگلستان از با مقامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیدار و در زمینه گسترش همکاری‌ اقتصادی گفت‌وگو کردند.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان با اشاره به شرایط ایجاد شده در زمینه روابط دو کشور گفت: دلایل مختلف موانع و چالش‌هایی بین روابط تجاری ایران و انگلستان به وجود آمد و امیدواریم بعد از رفع تحریم‌ها این چالش‌ها رفع شود.
وی افزود: بانک‌های اروپایی با توجه به همکاری با بانک‌های ایران از ناحیه آمریکا با جریمه روبرو شدند و به همین دلیل احتیاط زیادی را برای از سر گرفتن روابط دارند.
وزیر خارجه انگلستان با بیان اینکه بانک‌های انگلستان علاقه به فعالیت در ایران و همکاری با بانک‌های ایران دارند، افزود: گام اول برای بهبود روابط تجاری صحبت دولت ایران با دولت انگلستان است تا موانع بروکراتیک برداشته شود.
وزیر امور خارجه انگلستان تصریح کرد: دولت انگلیس قصد تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری با ایران را دارد و متعهد به رفع تحریم‌ها است.
وی با اشاره به آزاد شدن منابع بلوکه شده ایران گفت: با رفع مسدودی دارایی‌های ایران و تحریم‌ها انگیزه سرمایه‌گذاری در ایران افزایش می‌یابد به همین دلیل این سوال مطرح می‌شود که برنامه میان مدت دولت ایران برای ثبات اقتصادی چیست.
به گزارش فارس، ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال گفت: انضباط پولی یکی از سیاست‌های اساسی دولت است و با توجه به وجود آمدن فضای جدید به نظر می‌رسد، باید نوع همکاری اقتصای متفاوت‌تر از گذشته باشد. منابع آزاد شده در جهت ثبات اقتصادی و بهبود شاخص‌ها در حوزه اقتصاد هزینه خواهد شد.
در ادامه رئیس کل بانک مرکزی خواستار ارتقای سطح روابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی انگلستان شد که وزیر امور خارجه انگلیس از این پیشنهاد استقبال کرد.
فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا