موتور جست و جوي يک نوجوان هندي، دقيق تر از گوگل عمل مي کند

بصیر ،او يک موتور جست و جوي شخصي ساخته که ادعا مي کند ۴۷ درصد دقيق تر از گوگل است. موتور جست و جو ي Tukrel به عنوان بخشي از يک پروژه براي ارسال به نمايشگاه علوم گوگل طراحي شده بود، که يک رقابت جهاني آنلاين براي دانش آموزان در محدوده سني ۱۳ تا ۱۸ سال بود.

اين فرد که به تازگي کلاس پايه ي ۱۰ ام خود را به اتمام رسانده است در گفت و گو با The Times of India گفت: که در مدت چند ماه طراحي موتور جست و جوي اين پروژه را انجام داده است و تقريباً ۶۰ ساعت بخش کد اين موتور جست و جو زمان برده است.

بسته ي لوازم توسعه ي او براي انجام اين کار شامل يک کامپيوتر با حداقل ۱ گيگابايت حافظه ي خالي براي ذخيره سازي، يک محيط برنامه نويسي زبان پايتون و دسترسي به گوگل و نيويورک تاميز بود. در گزارش ذکر شده است که Tukrel براي تست دقت موتور جست و جوي خود به مقالات امسال موجود در نيويورک تايمز استناد کرده است و با توجه به آن دقت اين موتور جست و جو را گزارش داده است. او چندين کاربر ساختگي با با علايق مختلف ساخت و تاريخچه ي وبگردي آنها را با هم مرتبط ساخت. سپس اين اطلاعات را هم به گوگل و هم به موتور جست و جوي شخصي اش داد و در آخر نتيجه ي بدست آمده از هر موتور جست و جو را با هم مقايسه کرد.

او ادعا کرده است که موتور جست و جويش از گوگل بهتر است زيرا نه تنها به محل حساب کاربري و تاريخچه ي مرور توجه دارد بلکه سعي مي کند تا متن را بفهمد و آن را معني کند.

انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا