نماینده مجلس:

سرعت خشک شدن دریاچه ارومیه بیشتر از سرعت تدبیر دولت است/مگر می شود اشتغال به وزارت کار ارتباطی نداشته باشد

بصیر، روح الله بیگی با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه برای ایران و تبعات خشک شدن آن، اظهار داشت: اولین مصوبه هیئت دولت احیای دریاچه ارومیه بود و اگر امروز آقای روحانی آن مصوبه را جدی نگیرد، اولین مصوبه خود را بی ارزش کرده است.

احیای دریاچه ارومیه را با مسایل سیاسی اشتباه نگیرند/سرعت خشک شدن دریاچه از سرعت دولت تدبیر بیشتر است

وی ادامه داد: دریاچه ارومیه طوفانی نهفته در گلو دارد که در صورت خشک شدن نه تنها ایران بلکه مناطق مرزی کشورهای همسایه را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد، بنابراین دولتمردان احیای دریاچه را مسایل حزبی و جناحی اشتباه نگیرند چراکه مسئله‌ای حیثیتی است و می‌تواند تبدیل به یک بلای طبیعی شود.

وی در واکنش به اظهارات وزیر نیرو مبنی بر آب رسانی به دریاچه تا ۵ سال دیگر، خاطرنشان کرد: سرعت خشک شدن دریاچه از سرعت دولت تدبیر و امید بیشتر است، تا ۵ سال دیگر دریاچه‌ای نمی‌ماند که برای آن آب رسانی کنند.

اگر آب به دریاچه ارومیه نرسد شاهد تشییع جنازه آن خواهیم بود/با نابودی دریاچه کشاورزان هم نابود می‌شوند

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه با حرکت لاک پشتی مسئولین به جایی نخواهد رسید، عنوان کرد: هر وجدان بیداری زمان عبور از آسمان ارومیه ناراحت می‌شود، خدای نکرده اگر به زودی به دریاچه آب نرسد باید در تشییع جنازه نگین آذربایجان شرکت کنیم.

وی یادآور شد: کشاورزی مردم آذربایجان‌غربی را سرپا نگه داشته است و با خشک شدن دریاچه و طوفان نمک شاهد نابودی کشاورزی و افزایش آمار بیکاری خواهیم بود. سهم کشاورزی در این استان ۴۴ درصد است و در صورت عدم احیاء دریاچه این آمار به شدت کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: زمانی طرح عدم کشت در ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های زارعی استان را مطرح کردند که موجب بیکاری ۱۳۰ هزار نفر از اهالی شهرستان میاندوآب می‌شد، با چنین طرح‌هایی دریاچه احیا نمی‌شود بلکه باید آبیاری قطره‌ای و کشاورزی نوین را ترویج داد.

وزیر کار یاوه‌گویی می‌کند/مشکل واریز یارانه از منابع نیست، از عدم تدبیر است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات وزیر کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه مسئولیت اشتغال با وزارت کار نیست، گفت: تمامی وزارت خانه‌ها در ایجاد اشتغال سهم دارند و نباید شانه خالی کنند، ربیعی یاوه‌گویی بیش نیست، مگر می‌شود اشتغال به وزارت کار ربطی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین بحران کشور بیکاری است، با آمار و ارقام اشتغال افزایش نمی‌یابد، در استان آذربایجان غربی ۴۰ هزار جوان تحصیل کرده بیکار وجود دارد که تحصیلاتشان لیسانس و فوق لیسانس است. ۴۲ درصد واحدهای صنعتی این استان تعطیل شده است و کارخانه‌ها با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص واریز یارانه به حساب خانوار و شب مصیبت خواندن این روز توسط وزیر اقتصاد، اذعان داشت: مردم برای این یارانه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و هر چه میگیرند صرف پرداخت قبوض می‌شود. وزیر اقتصاد تدبیر ندارد که این روز را شب مصیبت می‌داند، ما از لحاظ منابع مشکلی نداریم، مشکل ما عدم تدبیر و سوء مدیریت است.

اختلاس کننده باید اعدام شود/مشکل اقتصاد کشور از تحریم‌ها نیست/نمره دولت با ارفاق به ۱۵ می‌رسد

بیگی عدم مدیریت صحیح و اختلاس‌های کلان را مانع رشد کشور دانست و بیان کرد: اختلاس کنندگان به جای زندان باید به دار مجازات آویخته شوند، مسئولی که از فیلتر نظام رد می‌شود و از اعتماد مردم سوءاستفاده می‌کند باید به اشد مجازات برسد.

وی ادامه داد: اقتصاد ما از داخل مریض است و ربطی به تحریم‌ها ندارد، مسئولین خودتحریمی عمل می‌کنند و آنچه ندارند تدبیر است، به جای اینکه به مردم امید دهند آنان را ناامید می‌کنند و جامعه را به چالش می‌کشانند.

وی اضافه کرد: ما درآستانه هفته دولت قرار داریم، دولت محترم باید در راستای شکوفایی اقتصاد و توسعه همه جانبه بیشتر از گذشته تلاش کند، بنده عادت دارم با ارفاق نمره دهم و به عملکرد دولت ۱۵٫۷۵ می‌دهم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا