چرا باید از شبکه های اجتماعی فرار کرد؟

بصیر ،شک ندارم که برای شما نیز این حالت پیش آمده است. فرقی نمی کند در جمع دوستان و آشنایان خود هستید، در تنهایی به سر می برید و یا در گروهی متشکل از افراد غریبه عضوید، گاهی شما فقط می خواهید چیزی را به اشتراک بگذارید.

اکنون دیگر شبکه های اجتماعی، مکان هایی کاملا عمومی شده اند چرا که همه در آن ها عضو هستند. با این حال شوربختانه، محبوبیت و وسعت شبکه های اجتماعی از سودمندی آن ها کاسته است.

با به اشتراک گذاشتن هر پست سطحی و مبتذلی در میان دوستان، آشنایان و غریبه ها، شما خود را در معرض استهزاء دیگران قرار می دهید. جماعت خشمگین از پست های بی ارزش شما در اینترنت، می تواند به سرعت بحثی علیه شما شکل دهد و یا به خشونت و تکه پراکنی علیه شما بینجامد. اما شما باید چه کنید؟

ما به تدریج به هویتی عمومی خو گرفته ایم که می تواند به طور مداوم، با همه کاستی هایش بازتولید شود و البته این مساله بسیار کسل کننده خواهد بود.

شناخته شدن در فضای عمومی وب می تواند بسیار پرخطر باشد چرا که در کنار آن کج فهمی های متعدد و مخالفت های مداوم از سوی دیگران به وجود خواهد آمد.با بزرگ شدن وسعت فضای وب، پست های عمومی هر فردی یک قمار بر سر معرفی او به دیگران و ذهنیت مردم از او است. دقیقا به همین خاطر است که باید بیش از پیش از فضاهای عمومی شبکه های اجتماعی فرار کنیم و به شبکه های محدود برای به اشتراک گذاری مطالبمان روی بیاوریم. تا مدت ها ما بین شبکه های محدود و عمومی اجتماعی تعادلی برقرار کرده بودیم اما اکنون با افزایش وسعت و محبوبیت شبکه های اجتماعی عمومی، تعادل تصمیم گیری ما درباره این که چه چیزی را در کجا منتشر کنیم به هم خورده است.

اکنون دیگر استانداردها به هم ریخته است، خشونت و بددهانی ها، تلاش برای ترویج برند شخصی در شبکه های اجتماعی و تجربه های دردناکی که طی آن با یک پست عمومی فردی به طور کلی از وجهه اعتبار می افتد، سکه رایج شبکه های اجتماعی عمومی شده است.

شبکه های محدود اجتماعی نیاز شما به نقش بازی کردن برای دیگران در عموم را از بین می برد و دیگر ترسی دائمی از فاش شدن خود واقعی کاربران وجود ندارد.

در حالی که می توان گفت وب، به طور کلی عمومی شده و همگان در آن هستند، لازم است تا از شبکه های عمومی اجتماعی کنار بکشیم و به مکانی آرام تر و خصوصی تر کوچ کنیم. صحبت کردن با دوستانی که ما را می شناسند، سودمند تر از فریاد بیهوده در سالن شلوغ و پر سرو صدای شبکه های اجتماعی عمومی است.

ایران خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا