معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران:

۷۵ نوع محصول زراعی در مازندران تولید می‌شود/ لزوم برخورد با دلالان سودجو

بصیر، عزیزالله شهیدی‌فر در جشن خرمن در سالن شهدای ازباران، اظهار کرد: مازندران نیگین شمال کشر است به طوری‌که در تولید ۱۴ نوع محصول مقام نخست تا سوم کشور را دارا هستیم.

وی تصریح کرد: ۷۵ نوع محصول زراعی و باغی در مازندران تولید می‌شوند و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد اقتصادی کشاورزان مازندرانی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اراضی شالیزاری مازندران علاوه بر فضای سبز زیبا، شرایط اقتصادی خوبی را برای استان مازندران فراهم کرده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه مقام نخست تولید در کشور را دارا هستیم، اظهار کرد: در ۲ سال اخیر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان تسهیلات دادیم تا کشاورزی در مازندران به صورت مدرن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد برداشت در مازندران به صورت مکانیزاسیون صورت گرفت که این آمار در فریدونکنار به ۹۹ درصد رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید جلوی واردات محصولاتی که توان تولید آن را در داخل داریم، بگیریم، اظهار کرد: در ۳ سال گذشته بزرگترین واردکننده گندم  رتبه نخست واردکننده برنج در جهان بودیم.

شهیدی‌فر با اشاره به حضور و نفوذ دلالان در عرصه تلیدات کشاورزی، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید با قدرت ادامه یابد تا مانع از فعالیت دلالان و سودجویان شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برنج فریدونکنار در دنیا بی‌نظیر است و مهم‌ترین دلیل آن رقم خوب و مدیریت صورت گرفته در اراضی شالیزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به تولید محصولات کشاورزی و خوداتکایی در داخل، اظهار کرد: ۴ میلیون تن مرکبات و ۴ میلیون تن سیب در کشور تولید می‌شود و برای تحقق فرموده رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی باید در مقابل دلالان بایستیم و با آنها مبارزه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا