توسط شهردای و موسسه فرهنگی ترنم برگزار شد؛

کنسرت علی اصحابی با چاشنی بدحجابی و حرکات موزن/ عکس

بصیر، امام خمینی بر این اعتقادند که یکی از عوامل شکست انقلاب اسلامی ، تقلیل اهداف نهضت به اهداف مادی جایگزین شدن ضد ارزشها به جای ارزشها و اعتقادات، تحریف آرمانها و ارزشها و گرایش به راحت طلبی و تجمل گرایی است.

از سوی دیگر امام انحراف فرهنگی و اخلاقی را نیز از عوامل شکست انقلاب قلمداد نموده و معتقد بودند رواج شهوترانی و فساد اخلاقی در جامعه موجب آن می شود که مردم از آرمانهای انقلاب غفلت نمایند.

«آن جا که زبان از تکلم باز می ماند موسیقی آغاز می شود»

طبیعی است که هیچ انسان آزاده ای با هنر و ترویج آن مخالف نیست و اتفاقاً در دنیای ارتباطات امروز، نیاز به ترویج هنر و حضور هنرمندان در بطن جامعه ضروری تر است اما از طرفی هم، هنر تعریف دارد و هرکاری را نمی توان هنر دانست و هر موسیقی هم یک اثر هنری قلمداد نمی شود. قطعات موسیقی زمانی در دایره هنر می گنجند که با فطرت و روح پاک و ارزش های جامعه انسان ها همخوانی داشته باشد حال چه محزون باشد و چه شاد، چه غنایی باشد و چه حماسی.

البته در این میان عمکرد عده ای از کسانی که نام هنرمند را یدک می کشند، و عده ای سواستفاده گر که برای گشایش کارهای خود به دنبال محفل و محلی می گردند، در برخورد با اینگونه برنامه ها بی تأثیر نیست. در اجرای کنسرت های موسیقی این مسأله نمود بیشتری دارد. گاهی اوقات عملکرد و حرکات نوازندگان دردسر ساز می شود و گاهی حرکات ناشایست عده ای که به عنوان تماشگر در محل های اجرا حضور می یابند.

عملکرد این گونه افراد همواره باعث ایراد خدشه و خسارت به ارزش های دینی و به هنرمندان و هنرطلبان واقعی می شود که قصدشان از اجرای و تماشای کنسرت ها، تلطیف روح و روان و ترویج ارزش های انسانی است. هنجار شکنی های عده ای همواره باعث برانگیخته شدن حساسیت ها و ایجاد حواشی می گردد که در نهایت به ضرر هنر واقعی تمام می شود.

جشن روز دوشنبه در حالی با تدبیر و مدیریت مسئولان فرهنگی شهرداری و موسسه فرهنگی هنری ترنم در سالن تختی برگزار شد که با حاشیه های تاسف باری همراه بود.

KORD2

در جریان برگزاری کنسرت علی اصحابی در شهرکردکوی، نه تنها ارزش‌های اسلامی رعایت نشده است بلکه عواملی در قالب شادی با کمال وقاحت ، ارزش‌های اسلامی و انقلابی را زیر پا گذشته و در در مقابل دیدگان همه، مبادرت به رقص نموده و بدینوسیله حرمت ارزش های اسلامی را شکسته‌اند و قلوب مومنین ، خانواده‌های شهدا و ایثارگران را جریحه‌دار نموده‌اند. شهری که مردم آن را با ولایت‌مداری، محبت سرشار به اهل بیت، ایمان و تقوا می‌شناسند برپایی این مجالسی دور از شأن و جایگاه کردکوی است.

شهری که با عطر شهدای خود چون شهید محمود کیا، تقی کیانی، روحانی فرد، و سرداران دیگر بوی ارزش های معنوی و جانبازی می دهد. شایسته آن نیست که اواز و رقص جوانان دختر و پسر آن در قاب تصویر گوشی ها و رسانه ها قرارگیرد.

ما مخالف شادی و شاد شدن مردم شریف کردکوی نیستیم ، اما لکد مال شدن خونهای شهدا و تنه های پر ترکش جانباز و اسارات اسیران ما را با ضد ارزشهای اسلامی عوض نمی کنیم.

KORD2

برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و جلوگیری از ورود بدئت ها و حرکات ضدفرهنگی در فضای جامعه جهت رسیدن به جامعه ای معنوی و باارزش، نیاز به نظارت و مدیریت جهادی مدیران و مسئولین می باشد تا ضمن ترویج فرهنگ اسلامی با تهاجم فرهنگی مقابله کرد. بنابراین مسؤولان با برگزاری این چنین محافلی برخورد جدی داشته باشند.

لازم است مسوولان امر، با توجه به بافت مذهبی و اجتماعی کردکوی، در این خصوص تمهید مناسبی را اتخاذ کنند تا نه به ارزشهای دینی و اسلامی ما خشی افتد و نه به وجهه ی مردم و جوانان این دیار. جوانانی که با وجود مسایلی همچون بیکاری ، ازدواج و مسکن و…، اولویت اصلی شان چیزهای دیگری است.

KORD2

آیا برگزاری این جشن ها به جز لگد مال کردن خون شهدا و ارزش های اسلامی دستاورد دیگری داشت؟

آیا راه دیگری به جز برگزاری مراسم های رقاصی برای شادکردن مردم شریف و شهید پرور و لایت مدار کردکوی وجود ندارد؟

در ادامه به تماشای بخشی از این مراسم می نشینیم و پیشاپیش از انتشار این تصاویر از خوانندگان گلستان ما پوزش می طلبیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا