رئیس شبکه بهداشت فریدونکنار:

خواستار تشکیل نظام پزشکی در فریدونکنار هستیم

بصیر، محمد نصرتی در حاشیه برگزاری گرامی‌داشت روز پزشک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار، اظهار کرد: با توجه به رشد علم در مباحث پزشکی طول عمر افراد به ۷۳ سال رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین مرگ و میر مادران، کودکان یک و ۵ سال نیز بهبود پیدا کرده و این عوامل نتایج تلاش‌های کادر پزشکی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فریدونکنار از سال ۱۳۸۷ به عنوان شهرستان از بابلسر جدا شده است، خاطرنشان کرد: فریدونکنار دارای ۳ مرکز بهداشت روستایی، ۲ آزمایشگاه شهری و یک آزمایشگاه دولتی است و همچنین پزشکان خانواده نیز در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

نصرتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا بهترین شرایط را برای بیمار ایجاد کنیم، گفت: وظایف ما علاوه بر درمان پیشگیری نیز است که باید این امر را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تلفیق طب سنتی و نوین می‌تواند کمک کار مردم باشد، خاطرنشان کرد: خرافات و انسان‌های فرصت‌طلب موجب شدند تا در قرن‌های گذشته سرعت رشد علم پزشکی کم شود اما در قرن ۱۹ و ۲۰ دوباره این پیشرفت ادامه پیدا کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خواستار تشکیل نظام پزشکی در این شهرستان شد و گفت: با توجه به اینکه پزشکان در فریدونکنار به حد نصاب رسیدند خواستار جدایی از نظام پزشکی بابلسر شدیم و چندین بار نامه‌نگاری نیز کردیم، اما پاسخی نگرفتیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان تشکیل نظام پزشکی در این شهرستان را به بعد از انتخابات که در یکسال و نیم آینده برگزار می‌شود موکول کرده‌اند، اظهار کرد: تا آن روز صبر می‌کنیم و امیدواریم نظام پزشکی به این شهرستان وارد شود تا از حقوق پزشکان‌مان دفاع کنیم.

نصرتی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یکصد پزشک در فریدونکنار داریم، گفت: صدور پروانه‌های مطب، دریافت مستقیم حق عضویت از پزشکان در فریدونکنار و دفاع از حقوق پزشکان از مهم‌ترین مزایای تشکیل این نظام پزشکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا