تحصیل ۴۲۱ هزار تبعه افغانستانی در ایران

بصیر ،پدرو کمیساریوآ فرنسو رییس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در رابطه با برنامه های اجلاس کمیته چهار جانبه راهبردی ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریای پناهندگان در ژنو که در مهر برگزار خواهد شد، شب گذشته میهمان وزارت کشور بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار با «پدرو کمیساریوآ فرنسو» رییس اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه از جمله کشورهای عراق، سوریه، پاکستان و یمن؛ کمک به ساماندهی پناهندگان افغانستان، کمک به صلح وامنیت جهانی است.
وی در ادامه افزود: کمک های سازمان ملل به پناهندگان افغانستانی کافی نیست و ما امیدواریم اجلاس ژنو که در مهر سال جاری برگزار خواهد شد؛ بتواند با تنظیم برنامه عملیاتی زمانبندی شده، مسئولیت و تعهد کشورها را در قبال پناهندگان افغانستان مشخص کند و اقدامی واقعی و موثر برای بازگشت آنها به کشورشان صورت گیرد.
وزیر کشور با اشاره به اجرای طرح های انسان دوستانه ایران برای پناهندگان افغانستانی مقیم ایران گفت: در حال حاضر ۳۶۰ دانش آموز و ۱۱ هزار دانشجوی مهاجر افغانستانی از امکانات آموزشی ایران استفاده می کنند و به دستور مقام معظم رهبری، بیش از ۵۰ هزار نفراز فرزندان اتباع غیرمجاز افغانستان در مدارس کشور پذیرش شده اند.
بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا