بردگی جنسی داعش

بصیر ،خشونت گروه تروریستی داعش علیه زنان اسیر که تا کنون مورد اعتراض نهادهای جهانی بوده، ابعاد جدیدی یافته است. داعش با توسل به احکام شرع، بهره‌کشی جنسی از زنان اسیر ایزدی را در لفاف پرهیز از فحشا و گناه کبیره توجیه کرده است.

دختران و زنان اسیر، در عین آن که باید برای صاحبان خود غذا بپزند و رفت و روب کنند، قربانی برآورده کردن نیازهای جنسی آنها نیز می‌شوند. آن دسته از زنان اسیر ایزدی که آزاد شده‌ یا به ازای پول مورد مبادله قرار گرفته‌اند، از آزار جنسی سیستماتیک توسط داعش گزارش داده‌‌اند. شبه‌نظامیان داعش، آنها را ‌فروخته‌ یا اجاره داده‌اند.
تروریست‌های داعش گفته‌اند که بر اساس احکام شرع، رابطه جنسی جنگجویان مجرد با بردگان زن مجاز است.
به گفته کارشناسان اطلاعاتی آمریکا، عناصر داعش دختران ۹ سال به بالا و گاهی اوقات کوچک تر را هدف تجاوز های جنسی خود قرار می دهند.
یکی از دخترانی که مدتی را در اسارت این گروه بود و در نهایت موفق به فرار از چنگال آنها شد، می گوید: اتاق هایی مملو از دخترانی بودند که به عنوان برده جنسی توسط عناصر داعش مورد سوء استفاده قرار می گرفتند. وی یکی از این شب های اسارت را اینگونه توصیف می کند: «آنها آمدند و دختری ۱۱ ساله را با خود بردند و وقتی او بازگشت گفت که مورد تجاوز قرار گرفته است.»
کارشناسان مقابله با تروریسم می گویند که عناصر داعش زنان را به زور مورد تجاوز قرار می دهند و آنها را مجبور به ازدواج های اجباری می کنند. این فجیع ترین نوع بردگی جنسی است.
به گزارش دیده بان حقوق بشر، داعش سال گذشته بیش از ۵۲۷۰ زن و دختر را ربوده که اکثر آنها ایزدی بوده اند. حدود ۳۱۰۰ تن از آنها هنوز در اسارت هستند.
بر اساس این گزارش، بردگی سیستماتیک داعشی ها از زمان اشغال موصل  – دومین شهر بزرگ عراق – در سال گذشته آغاز شد. زنان ایزدی به عنوان ابزار عضو گیری داعش نیز استفاده می شوند.
به گفته کارشناسان مقابله با تروریسم، در تمامی موارد اشغالگری داعش، زنان نیز ربوده می شوند، به شهرهای مختلف ارسال شده و بین عناصر داعش تقسیم می شوند.
به گفته یک کارشناس، این اقدام فاجعه بار داعش، انسان را به یاد جنگ جهانی دوم و اقدامات نازی ها می اندازد.
یکی از دختران ایزدی که مدتی را در اسارت داعش گذرانده وسپس گریخته، می گوید: «من نمی خواهم به آنها چیزی بگویم، فقط می خواهم آنها را بکشم.»
بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا