دستگیری ۴ قاچاقچی احشام در مرز دهلران

بصیر ،«نعمت‌الله بیرانوند» اظهار کرد: شماری از قاچاقچیان و احشام قاچاق همراه آن‌ها که از عراق وارد مرز دهلران شده بودند با هوشیاری نیروهای هنگ مرزی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: این پرونده پس از انجام اقدامات قانونی به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان دهلران ارجاع و مشخص شد قاچاقچیان پس از وارد کردن ۲۹۸ رأس گوسفند از عراق قصد داشته‌اند این احشام را پس از انتقال به بندر گناوه به کشور کویت منتقل کنند که توسط هنگ مرزی دهلران شناسایی و دستگیر می‌شوند.
بیرانوند بابیان این‌که تعداد احشام مکشوفه ۱۸۰ رأس بود که با تحقیقات رئیس شعبه‌ی ویژه‌ی قاچاق دهلران معلوم شد تعداد اصلی احشام قاچاق واردشده بر اساس اقرار متهمان پرونده ۲۹۸ رأس بوده است، خاطرنشان کرد: پیش از رسیدن مأموران ۱۱۸ رأس از آن‌ها به‌محض ورود به مرز به فروش رسیده‌اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام ادامه داد: رئیس اداره‌ی تعزیرات حکومتی دهلران و رئیس شعبه قاچاق آن اداره با اخذ اعتراف، اقرار و تجمیع تعداد احشام مکشوفه و فروخته‌شده با مبنا قرار دادن همه‌ی احشام قاچاق متهمان پرونده را به ۲ میلیارد و ۸۰۵ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۲۰ ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم هم‌چنین حکم به ضبط احشام مکشوفه به نفع دولت صادر می‌کنند.
بیرانوند تصریح کرد: پرونده هم‌اکنون در مرحله اجرای حکم قرار دارد.
بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا