به بهانه کشف 30 سکه طلا از مهدی هاشمی؛

وقتی “مجرم” در زندان هم دلالی می کند/ مهدی هاشمی تهدیدی برای سلامت اندرزگاه های اوین

بصیر ،هنوز چیزی از اجرای حکم مهدی هاشمی و روانه شدن او به زندان اوین با کارگردانی یک فیلم دراماتیک از بدرقه این مجرم بزرگ نگذشته بود که فائژه هاشمی از برخی محدودیت ها برای مهدی هاشمی خبر داد.

فائزه هاشمی از مواردی مثل عدم اجازه نوشیدن عرقیات گیاهی برای مهدی هاشمی و یا نبودن توالت فرنگی برای جلوگیری از درد کمر وی گلایه کرده بود.

گرچه اکبر هاشمی رفسنجانی پدر این مجرم سیاسی، امنیتی و اقتصادی مجازات پسرش به خاطر جرائم وی را غیر شرعی و غیر قانونی اعلام کرده بود اما به هر حال بنا به حکم قانون و دادگاه صالحه فرزند هاشمی رفسنجانی وارد اوین شد.

شاید کسی گمان نمی کرد که این ورود به زندان اندرزگاه محل نگهداری مهدی هاشمی را به یک بازار سکه و طلا تبدیل کند اما اخبار سخنگوی قوه قضاییه از این زندان حکایت از رفتار عجیب دلال اقتصادی بزرگ خاندان هاشمی حتی در بند دارد.

اژه ای با تأیید خبر بازرسی از زندان اوین گفت: در هفته گذشته از بند ۷ و ۸ این زندان بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و ۳۰ سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه گرمی کشف شد.

همراه داشتن ۳۰ قطعه سکه طلا و تلفن همراه و موبایل علاوه بر اینکه گوشه ای از ابعاد شخصیت این مجرم از خانواده هاشمی را نشان می دهد بسیاری از شانتاژهای رسانه ای و ساخت فیلم وداع برای مهدی هاشمی را نیز مضحک تر از قبل نشان می دهد.

همچنین این پیام را خواهد داشت که مسئولین زندان اوین باید بیش از گذشته مراقب باشند که ممکن است برخی از مجرمین به جای پند گرفتن از زندان، ندامتگاه را تبدیل به محلی برای دلالی های گذشته خویش کنند.

بر این اساس شاید بهتر باشد برای جلوگیری از شیوع برخی مفاسد اقتصادی که این مجرم به آنها عادت کرده است تمهیداتی مثل قرار دادن یک بند جدا از سایر زندانیان برای نگهداری از مهدی هاشمی اندیشیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا