سردار نقدی:

صنعت خودرو ‌وابسته و غیر‌قابل تحرک باقی مانده/با‌ دانش بومی ‌خودروی‌ مناسب خانواده‌ ایرانی‌ بسازیم

بصیر، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در نشست مسئولان مراکز رشد خلاقیت بسیج در اردبیل اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران زمانی می‌تواند قدرت حقیقی خود را به دنیا نشان دهد که در همه عرصه‌های علمی و فناوری‌های جدید بتواند با مطلوبیت راهبردی منطقی و حرکتی منسجم به انجام برساند تا پیشروتر از سایر کشورها در حوزه علم و فناوری‌ها قدرت برتر خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ما در حوزه‌های مختلف فناوری هسته‌ای، نظامی، صنایع پایه‌ای و خودرویی کشور به موفقیتی بی‌نظیر دست پیدا کردیم که جمهوری اسلامی ایران را خوداتکا و توانمند به دانش بومی کرده است، تصریح کرد: ما در برخی از صنایع نظیر خودروسازی همچنان پیشرفت حقیقی را شاهد نیستیم، به طوری که ما تنها ظاهر خودرو را عوض کرده‌ایم، در حالی که با تکیه بر دانش بومی می‌توانیم خودرویی مناسب خانواده‌های ایرانی و شرایط و اقلیم این کشور تولید و روانه بازار کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: ‌در همه بخش‌های صنعتی، تحقیقاتی و علمی کشور زمینه حرکت رو به جلو، رسیدن به نقطه خوداتکایی است و جوانان ما در صحنه‌های مختلف ثابت کردند که این خودباوری و خوداتکایی را دارند.

نقدی تأکید کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ما در همه بخش‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی به غرب وابسته بودیم، به طوری که حتی در دوران دفاع مقدس مجبور به خرید تسلیحات نظامی و حتی سیم‌ خاردار از کشورهای دیگر بودیم، اما امروز در سایه خودباوری نسل آینده به مرحله‌ای از پیشرفت رسیدیم که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما به همه دنیا ثابت کردیم که شعار «ما می‌توانیم» تحقق ‌یافتنی است و قطعاً در مسیر رسیدن به یک خوداتکایی اقتصادی نیز با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی می‌توانیم این شعار را در جامعه عینیت ببخشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تبیین کرد:‌ هر جا که دشمن ما را در تنگنا، فشار و مضیقه قرار داده، توان پیشرفت‌مان بیشتر شده و امروز باید امیدوار باشیم که نسل انقلابی و ارزشی این نظام به معنای واقعی می‌تواند کشور را از خطرها و آسیب‌های مختلف در امان نگه دارد.

سردار نقدی، قطع وابستگی‌ها به غرب را بهترین زمینه برای تحقق شعار خودباوری اعلام کرد و ادامه داد: ما اگر شعار «مرگ بر آمریکا» را سر می‌دهیم لازمه توفیق نهایی و تحقق این امر غلبه علمی و جلو افتادن در پیشرفت‌های تحقیقاتی و پژوهشی است که قطعاً دست یافتن به آن امکان‌پذیر است.

وی گفت:‌ ما نباید از قافله علم و پیشرفت‌های دنیا عقب بمانیم، چراکه خود غربی‌ها نیز معترف هستند که پیشرفت‌های ایران در این ۳۶ سال محیرالعقول بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به توافق هسته‌ای و همچنین پیشرفت‌های کشورمان در این عرصه اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور آمریکا از عصبانیت در جلوی رسانه‌ها اعلام کرد که اگر قدرت آن را داشتیم پیچ و مهره‌های تأسیسات هسته‌ای ایران را از کار می‌انداختیم، اما این قدرت امروز در دست مستکبران نیست و ما باید شاکر خداوند باشیم که در سایه نعمت ایثار و شهادت همه ما را امروز در اوج عزت و عظمت قرار داده است.

وی با اشاره به مقایسه صنعت خودرو و هوافضا در کشور، بیان کرد: برخلاف انتظار پیشرفت‌های صنعت هوافضای کشور قابل قیاس با صنعت خودرو که اغلب یک صنعت وابسته و غیر قابل تحرک باقی مانده، نیست و ما باید یک حرکت متفاوتی را در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اضافه کرد: ما در رسیدن به اهداف عالی در عرصه علم باید اصل مدیریت دانش را مد نظر قرار دهیم و به این اصل واقف باشیم که چه چیزی را می‌دانیم و نسبت به چه چیزی علم نداریم که اگر این اصل مراعات شود قطعاً سایر تحولات نیز رقم می‌خورد.

سردار نقدی در پایان لازمه پیروزی نهایی بر استکبار را توانمندی علمی و رسیدن به نقطه قابل اتکا در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: جامعه علمی بسیج تلاشش بر این است تا به دور از تکرار و روزمرگی بتواند در عرصه مدیریت تغییر و تحول حقیقی را رقم بزند.

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا