نتقاد شدید روزنامه‌های اصلاح‌طلب به سخنان وزیر صنعت

شرق: چرا نعمت‌زاده عده‌ای را «ضدانقلاب» می‌نامد/ آفتاب‌یزد: آقای وزیر این ادبیات دولت نیست/ قانون: نخریدن یک کالا هیچ ارتباطی با علاقه یک فرد به نظام ندارد

بصیر، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته (دوشنبه ۹۴/۶/۹) در نشست خبری خود با رسانه‌ها، «راه‌اندازی و حمایت از کمپین نخریدن خودرو را خیانتی به منافع ملی عنوان کرد» همچنین وی افزود: «ایجاد این کمپین خلاف و گناه است و کار ضدانقلاب است که به ضرر اقتصاد داخل خواهد بود».

به گزارش فارس ، این بخش از صحبت‌های وزیر صنعت با واکنش روزنامه‌های اصلاح‌طلب مواجه شد به طوری که برخی از این روزنامه‌ها، امروز سه شنبه دهم شهریورماه با تیتر کردن سخنان جنجالی آقای وزیر و برخی دیگر با نگارش یادداشتی اعتراض خود را به صحبت‌های نعمت‌زاده نشان دادند.

روزنامه شرق: چه چیز به آقای وزیر حق داده تا عده‌ای را «ضد انقلاب» بنامد/ مگر نعمت زاده صاحب فتوا است

روزنامه اصلاح‌طلب شرق امروز سه‌شنبه ۹۴/۶/۱۰ علاوه بر انتشار سخنان وزیر صنعت در یادداشتی جداگانه به شدت علیه اظهارات آقای وزیر موضع گرفت.

در بخشی از یادداشت روزنامه شرق آمده است: «سؤال اساسی این است که چه‌چیز یا عاملی به آقای وزیر حق می‌دهد که گروهی از افراد را، ولو بدون ذکر نام، با اوصافی از قبیل «ضدانقلاب» و «خیانت به منافع ملی» مورد خطاب قرار دهد. آقای وزیر محترم پا را از این نیز فراتر گذاشته و در هیأت یک «صاحب فتوا» حکم به «گناه‌بودن» این کمپین داده‌‌اند. دقت زیادی لازم نیست تا بدانیم این نسبت‌ها، قانونا و شرعا، نسبت‌های سنگین و دشواری هستند. اصلا فرض کنیم حرف‌هایی که در این کمپین گفته شده، غلط است. باز هم آیا صفت‌هایی چون خیانت به منافع ملی و ضدانقلاب و گناه را می‌توان در مورد آن به کار برد؟»

 

 

 

 

* آفتاب یزد: آقای نعمت‌زاده! این ادبیات دولت نیست

روزنامه آفتاب یزد نیز که برای مشروح نشست خبری نعمت‌زاده تیتر «نعمت‌زاده: کمپین نخریدن خودرو ایرانی خیانت است!» انتخاب کرد در یادداشتی با عنوان «آقای نعمت‌زاده! این ادبیات دولت نیست» به شدت اظهارات وزیر صنعت را محکوم کرد.

علیرضا کریمی در این یادداشت با تامل‌برانگیز خواندن ادبیات وزیر دولت تدبیر و امید در قبال منتقدان کیفیت خودروی داخلی نوشت: حال چه شده که وزیر این دولت، خود با این ادبیات به استقبال منتقدان می‌رود؟ منتقدانی که حرفشان حق است و سزاوار این برخورد نیستند. بجاست رئیس جمهور محترم در این خصوص به وزیر مربوطه تذکر دهند.

همچنین یادداشت نویس این روزنامه اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: آقایان بایستی در جریان باشند مردم کشور «من» سلطه پذیر نیستند و با ادبیات تحکم نمی توانند راه به جایی ببرند.

 

 

 

* روزنامه قانون: خریدن و یا نخریدن یک کالا نیز هیچ ارتباطی با علایق یک فرد به نظام ندارد

«دفاع تکراری وزیر صنعت از خودروهای بی کیفیت، کمپینی‌ها ضد انقلاب هستند!» عنوان تیتر و روتیتر روزنامه قانون از سخنان وزیر صنعت در نشست خبری دیروز بود. این روزنامه همچنین در این رابطه یادداشتی از سعید لیلاز از اقتصاددانان کشور منتشر کرد.

لیلار در روزنامه قانون نوشت: با این جمله آقای نعمت‌زاده که گفته‌اند هر فردی در «کمپین نخریدن خودروی داخلی» شرکت کند ضد انقلاب است مخالفم. به این دلیل که فکر می‌کنم در یک اقتصاد آزاد هر فردی این حق را دارد که کالای خود را برای خریدن یا نخریدن انتخاب کند. خریدن و یا نخریدن یک کالا نیز هیچ ارتباطی با علایق یک فرد با نظامی که در آن زندگی می کند ندارد.

 

 

 

به گزارش فارس، روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز تیتر «نخریدن خودروهای داخلی گناه است» به نقل از وزیر صنعت را برای صفحه اصلی خود انتخاب کرد و با این خبر به بازتاب اظهارات جنجالی روز گذشته نعمت زاده پرداخت.

 

 

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا